Prima pagină » Auto » Tehnologie de România. Investiții de milioane de euro în centrele de cercetare și dezvoltare din țară

Tehnologie de România. Investiții de milioane de euro în centrele de cercetare și dezvoltare din țară

Tehnologie de România. Investiții de milioane de euro în centrele de cercetare și dezvoltare din țară
Mai puțin cunoscuți și nu suficient de apreciați, producătorii de componente sunt cei care se află în spatele mărcilor cu tradiție din Europa. Iar de fiecare dată când Audi, Volkswagen sau Volvo prezintă o inovație pe mașinile lor, cel mai probabil o componentă a acelui sistem este "made in Romania".

Mai puțin cunoscuți și nu suficient de apreciați, producătorii de componente sunt cei care se află în spatele mărcilor cu tradiție din Europa. Iar de fiecare dată când Audi, Volkswagen sau Volvo Prezintă o inovație pe mașinile lor, cel mai probabil o componentă a acelui sistem este „made in Romania”, potrivit Business Magazin.

Lumina reflectoarelor industriei auto locale a fost fixată mai mereu pe Automobile Dacia, în condițiile în care de activitatea companiei depind direct 18.500 de salariați, dar și economia României, pentru că de la Mioveni pleacă 10% din exporturile țării și 3% din produsul intern brut. Dar industria auto din România este reprezentată și de producătorii de componente, aceștia deținând aproape două treimi din cele 12,5 miliarde de euro, cât reprezintă cifra de afaceri totală estimată pentru acest an de către Asociația Constructorilor de Automobile din România.

Pe de altă parte, avem o alternanță interesantă: în timp ce Dacia se concentrează pe producția de automobile low-cost, care, cu toate că sunt mai dificil de proiectat decât un Ferrari, după cum spunea fostul șef al Renault Technologie Roumanie, Philippe Prevel, pentru că orice componentă trebuie calculată extrem de precis, la Timișoara inginerii angajați de Continental proiectează printre cele mai performante sisteme de siguranță activă și pasivă, sisteme care reduc numărul accidentelor sau efectele acestora și care, în timp, vor duce la crearea automobilului autonom, capabil de a se conduce singur. (Bogdan Alecu)

Citește articolul integral în Business Magazin

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
AUR a recunoscut că Anca Alexandrescu a pierdut alegerile. Ce a spus Simion despre relația cu Georgescu
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Câți dintre europeni recunosc că sunt stresați la locul de muncă?