Proprietarul unui BMW M5 F10, din Arizona, a pierdut o sumă importantă de bani atunci când și-a vândut mașina, deși dăduse pe ea suma de 100.000 de euro. A obținut mai puțin de 18.000 de dolari!
Există o mulțime de factori de luat în considerare când vine vorba de valoarea unei mașini second-hand, iar prețul inițial nu este întotdeauna cel mai important dintre acești factori. Este și exemplul acestui autoturism BMW M5 F10, un model fabricat în 2013, care avea un preț de bază de 107.025 de dolari când era nou, dar acum s-a vândut pentru 17.750 de dolari.
Și nu are o problemă ascunsă, așa cum s-ar crede, mai ales că acest M5 a „îmbătrânit” frumos și nu are defecte majore sau daune, în afară de obișnuitele urme de uzură, scrie ziare.com. Mai mult, are doar aproximativ 148.000 km, ceea ce nu e foarte mult pentru o mașină veche de 12 ani, scrie supercarblondie.com.
Ei bine, motivul pentru care prețul este atât de scăzut probabil se rezumă la faptul că motorul V8 care propulsează această mașină nu dezvăluie mai mult decâ un sedan obișnuit. Asta explică de ce prețul mediu de vânzare pentru un BMW M5 din 2013 este în jur de 37.000 de dolari — mult sub jumătate din prețul de retail de când era nou. Dar unul dintre motivele pentru care pasionații de mașini iubesc M5 este tocmai faptul că arată ca un sedan obișnuit, dar merge ca o rachetă.
Acest model, F10, are un motor V8 biturbo de 4,4 litri cu 553 cai putere și atinge 0-100 km/h în 3,7 secunde. Fiecare nou model M5 este din ce în ce mai scump — modelul actual costă bine peste 100.000 de dolari — și mai puternic decât cel anterior, mai ales acum, cu noul motor hibrid.
În general, majoritatea modelelor M5 din era modernă își pierd valoarea destul de repede, iar acest lucru se datorează parțial faptului că atât colecționarii, cât și cumpărătorii privesc modelele mai vechi cu o anumită nostalgie și romantism.