Această româncă a știut cum să profite de criza financiară. A lansat șase companii în șase ani

Această româncă a știut cum să profite de criza financiară. A lansat șase companii în șase ani
Publicat: 23/03/2015, 17:37

Manuela Plăpcianu, CEO al casei de licitații Artmark, a reușit să transforme arta într-un business de succes chiar și în perioada crizei. A intrat în acest domeniu după ce anterior lucrase în banking, și, în ultimii ani, a lansat nu mai puțin de șase companii noi. Pe toate le-a gândit special pentru a diversifica și completa oferta culturală a Artmark, scrie businessmagazin.ro.

Manuela Plăpcianu deține acum 20% din Artmark, 80% fiind deținut de Alexandru Bâldea, care a fondat Artmark în 2008 alături de Radu Boroianu, regizor de teatru și fost ambasador al României în Elveția. Îi place să creadă că motivul pentru care piața de artă a crescut în ultimii ani este legat de vectorul de profesionalizare pe care Artmark l-a adus prin instrumentele create pentru a transparentiza și a credibiliza piața.

„Criza financiară a fost o oportunitate pentru piața de artă, a fost o alternativă investițională pentru toți cei care înainte preferau un alt tip de plasament”, a explicat ea.

„Investitorii s-au îndreptat către artă și pentru că, în scenariul cel mai pesimist posibil, rămâi cu un Țuculescu. Achizițiile însă nu au niciodată în spate doar o rațiune investițională ori monetară, ci există un complex de factori care determină încheierea unei tranzacții. Prin oferta tematică diversă, prin programe educaționale, dar și prin varietatea lucrărilor și propunerea unor prețuri de pornire încurajatoare am vrut să arătăm oamenilor că arta nu este un lux. Luxul este timpul pe care îl aloci pentru artă, nu potența financiară”, a adăugat ea.

Artmark înseamnă în acest moment șapte companii: Casa de Licitații Artmark, Lavacow – Casa de licitații virtuală care comercializează cu precădere artă contemporană din Europa Centrală și de Est, Art Games – o companie care dezvoltă și vinde softuri dedicate pieței de artă, Artmark Historical Estate – care tranzacționează imobile istorice & identități culturale, ArtSociety, Institutul de Management al Artei Artmark, ArtSafari.

Multe dintre noile firme au fost lansate în 2014 sau vor începe să funcționeze efectiv în 2015, mai precizează sursa citată: ArtSafari a avut prima ediție anul trecut (primul târg de artă din regiune, organizat în Piața Revoluției și vizitat de 15.000 de persoane, unde au expus 16 muzee), Artmark Historical Estates a fost deschis în 2015 și tranzacționează castele, conace, cule („sunt cam 1.000 de astfel de clădiri în România, dintre care cam 900 sunt reglementate juridic”), ArtGames va începe să vândă tot din acest an softuri dedicate pieței de artă, iar Lavacow.com, casa de licitații virtuală, funcționează din 2014 și licitează într-o cameră virtuală „foarte reală” artă contemporană din 15 țări din Europa Centrală și de Est.

Veniturile Artmark pentru 2014 nu au fost încă auditate, însă în 2013 Artmark a avut afaceri de 11,6 milioane de euro și un profit net de 506.000 euro.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase