AFACEREA AUTOSTRADA. Supercontractul pentru care CNADNR vrea să dea de opt ori mai mulți bani decât anul trecut

AFACEREA AUTOSTRADA. Supercontractul pentru care CNADNR vrea să dea de opt ori mai mulți bani decât anul trecut

Curățarea de zăpadă a celor 56 de kilometri ai autostrăzii București-Ploiești, în iarna 2014-2015, este estimată că va costa 6,2 milioane de lei, echivalentul a 1,39 milioane de euro, potrivit anunțului de licitație publicat de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR). Prețul per kilometru deszăpezit pentru această autostradă ar ajunge astfel la aproape 24.900 euro.

Chiar dacă în urma licitației suma per kilometru deszăpezit este posibil să scadă, cei 24.900 euro per kilometru reprezintă de aproximativ opt ori mai mult decât prețul mediu pe care CNADNR a anunțat, anul trecut, că l-a plătit efectiv în iarna 2012-2013 pentru deszăpezire, de 2.938 de euro per kilometru.

Compania Națională de Autostrăzi a explicat pentru gândul că prețul de 24.900 euro/kilometru deszăpezit este pentru cei 56 de „kilometri fizici” ai autostrăzii, dar calculul pentru deszăpezire se face pentru „kilometri echivalenți” – un kilometru echivalent având 7.000 de mp, potrivit standardelor de cost pentru întreținerea pe timp de iarnă -, reieșind un cost de 12.912 euro per kilometru echivalent.

„Costul de 24.900 euro/km a rezultat pe un kilometru fizic de autostradă, autostrada având 56 de km fizici, dar raportat la kilometri echivalenți ( 1 km echivalent = 7000 mp), aceștia sunt în număr de 108 km, iar în aceste condiții costul mediu estimat pentru toată perioada de iarnă, inclusiv cu celelalte prestații menționate anterior ar fi de 12.912 euro/km echivalent. Acest cost se va diminua pe de o parte în urma procedurii de achiziție, iar pe de altă parte în funcție de condițiile meteorologice – de amploarea și durata fenomenelor specifice de iarnă”, se arată în răspunsul transmis gândul de CNADNR.

Compania de autostrăzi a adăugat că „valoarea reală a cheltuielilor aferente fiecărei ierni va fi cunoscută doar la sfârșitul lunii martie, când se va încheia această activitate”.

„Cheltuielile vor fi determinate de condițiile meteorologice, de amploarea și durata fenomenelor specifice iernii, decontarea realizându-se în baza lucrărilor real executate și a facturilor emise de operatorul economic”, a explicat CNADNR.

Firmele interesate să participe la licitația deschisă anunțată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) pentru deszăpezirea autostrăzii București-Ploiești pot depune oferte până pe data de 28 august, potrivit anunțului CNADNR.

Media cifrei de afaceri, pe ultimii trei ani, a firmei care va câștiga contractul de deszăpezire trebuie să fie egală sau mai mare de 9,4 milioane de lei.

Firma care va câștiga contractul trebuie să prezinte un contract de monitorizare prin sistem GPS pentru utilajele de deszăpezirela, împreună cu softul aferent.

În caz de neprezentare a autoutilajelor în bazele de deszăpezire firma va plăti către CNADNR daune interese reprezentând 0,1% pe zi din valoarea totală a contractului. Autoutilajele defecte vor fi reparate sau înlocuite cu altele asemănătoare. În caz contrar, firma va plăti daune de 7.500 de euro pentru fiecare utilaj, se arată în caietul de sarcini elaborat de CNADNR.

Durata de prestare a serviciilor a contractului de deszăpezire expiră pe 31 martie 2015.

CNADNR a anunțat, la sfârșitul anului trecut, că suma plătită efectiv pentru deszăpezirea unui kilometru de autostradă a fost în iarna anului 2012-2013 de 2.938 de euro pe kilometru, iar în iarna 2011-2012 compania a plătit un preț mediu de 3.289 de euro pe kilometru.

În luna aprilie, ministrul de atunci al Transporturilor, Dan Șova, a afirmat că, începând din iarna 2014-2015, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România își va înnoi parcul de utilaje proprii pentru curățarea de zăpadă a autostrăzilor și drumurilor naționale, urmând să achiziționeze 100 de autofreze și autospeciale șenilate noi, pentru care va cheltui 40 de milioane de euro. Banii vor proveni în proporție de 85% din fonduri europene, iar restul de la bugetul de stat.

Gândula scris recent că, deși nu este clar cine va construi capătul care intră în București din autostrada care leagă Capitala de Ploiești, când va fi gata și dacă are întreaga finanțare asigurată, CNADNR pune carul în fața boilor șiscoate la licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor de construcție.

La sfârșitul lunii mai, CNADNR a anunțat organizarea unei licitații pentru un contract de „servicii de supervizare pentru elaborarea proiectului tehnic, a detaliilor de execuție și construcția Autostrăzii București-Brașov, tronsonul București-Ploiești, sector km 0+000 – km 8+225″. Contractul are o valoare estimată la 1,426 milioane de lei, fără TVA.

În cadrul acestui contract vor fi angajați așa-numiții „experți cheie”, în număr de șapte, care vor avea rol de a superviza lucrările de execuție a celor 8,2 kilometri de autostradă care vor lega Capitala de autostrada spre Ploiești.

În 2013, capătul care intră în București din autostrada care leagă Capitala de Ploiești a rămas fără finanțare, iar lucrările au fost sistate. În 2014, Dan Șova a anunțat rezilierea parțială a contractului, aceasta însemnând că 4 kilometri vor fi relicitați, fără să fie anunțat un termen de finalizare.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Nu e bine deloc”. Starea de sănătate a Regelui Charles s-ar fi înrăutățit. Palatul Buckingham...
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis!...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o...
Ce a pățit o româncă, după ce a cumpărat o caserolă cu aripioare de pui...
Regele Charles este într-o stare REA! S-au activat planurile de înmormântare!
Craterul din Slănic se măreşte, iar crăpăturile au ajuns la blocurile şi la casele din...
Cine este Ramona, tânăra de 28 de ani care ar fi căzut în gol de...
EXCLUSIV: 50 de lei o porție de hamsie la malul mării! Ce prețuri au restaurantele...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai...
Un veteran NASA a descoperit o nouă FORȚĂ a naturii, neștiută până acum
Regulă pentru absolut toți șoferii din România. Se pedepsește cu închisoarea de la 2 la...
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Regele Charles în stare gravă! Se pregătește înmormântarea!
Leo de la Roșiori a făcut mărturisiri emoționante despre momentele de marginalizare pe care le-a...
Ce au de împărțit la partaj Oana Radu și Cătălin Dobrescu: "El mă amenință că...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Regele Charles al III-lea este „mai bolnav decât lasă să se vadă”