Prima pagină » Economic » Asocierea TFG – Donau Finanz s-a retras de la privatizarea CFR Marfă și ar putea contesta procedura. Privatizarea CFR Marfă continuă doar cu GFR

Asocierea TFG – Donau Finanz s-a retras de la privatizarea CFR Marfă și ar putea contesta procedura. Privatizarea CFR Marfă continuă doar cu GFR

Asocierea TFG - Donau Finanz s-a retras de la privatizarea CFR Marfă și ar putea contesta procedura. Privatizarea CFR Marfă continuă doar cu GFR
Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz a anunțat miercuri că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă și își rezervă dreptul de a contesta procedura la instituțiile abilitate.

Privatizarea CFR Marfă continuă doar cu Grup Feroviar Român (GFR), companie deținută de omul de afaceri Gruia Stoica, după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz și compania americană OmniTRAX s-au retras.

„Am depus oferta de cumpărare pentru CFR Marfă”, a declarat pentru MEDIAFAX omul de afaceri Gruia Stoica.
GFR este implicată și în procesul de privatizare a operatorului de transport feroviar de marfă BDZ din Bulgaria. Compania a accesat recent o linie de credit de 54 milioane de euro de la EximBank destinat acestei achiziții.
Grup Feroviar Român este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din România și face parte din grupul Grampet, controlat de Stoica.

Grupul este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România și unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale și de Sud-Est, asigurând servicii de transport și logistică în mai multe țări europene.

Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz a anunțat miercuri că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă și își rezervă dreptul de a contesta procedura la instituțiile abilitate.

„Vă informăm că Transferoviar Grup, în asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis să stopeze demersurile pentru achiziționarea pachetului majoritar al CFR Marfă și își rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare la instituțiile abilitate. Asocierea (…) a mobilizat importante resurse umane și financiare, atât interne (personal de conducere și executie), cât și externe (consultanți, avocați) pentru a se încadra în termenele impuse de Ministerul Transporturilor, în calitate de instituție publică implicată în procesul de privatizare”, se arată într-un comunicat al asocierii.

Compania precizează că, având în vedere complexitatea procesului și volumul semnificativ de informații care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare.

„Aceste cereri au fost respinse, în ciuda standardelor europene în materie de privatizări care impun acordarea unui termen de minim două luni pentru realizarea de către potențialii investitori a propriei evaluări (camera de date a putut fi accesată începând cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalității de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoaștere a situației CFR Marfă”, se spune în comunicat.

În consecință, asocierea arată că este pusă în situația de a nu depune miercuri oferta angajantă în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă.
„În același timp vom începe să analizăm alternativele legale disponibile pentru protejarea intereselor noastre economice în România”, potrivit sursei citate.
 

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Episod de iarnă severă în România: concluziile ședinței Comitetului ministerial pentru situații de urgență convocat de Ministerul Mediului
Digi24
Denis Kapustin, liderul neonazist al grupării paramilitare Corpul Voluntarilor Ruși, a murit pe front, luptând pentru Kiev
Cancan.ro
Județul din România în care au fost găsite 19 persoane decedate în cele 2 zile de Crăciun. Nu s-a mai putut face nimic pentru ei
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Gest disperat al unui cabanier: „Plătiți cât vă permiteți. E primul an în care nu am oaspeți de Crăciun”
Mediafax
Trenul legendar care traversează 3 țări și 8 fusuri orare
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Mirabela Grădinaru, despre cum i s-a schimbat viața de când Nicușor Dan e președinte: „Ulterior am obținut și acest drept”
Cancan.ro
Mesajul postat de sora artistului Ion Drăgan, cu o zi înainte de înmormântarea acestuia: 'Ne-ai distrus pe toți'
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Prezentare video Renault Clio 6. Dacia Sandero va primi același motor de 1,8 litri ca și modelul francez
Descopera.ro
Ce lichide să nu verși niciodată în chiuvetă și de ce?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Ce s-a întâmplat atunci când șoarecii de laborator au fost eliberați în natură?