Prima pagină » Economic » Cafeaua a atins un PREȚ record, iar firmele din domeniu avertizează că prețurile ar putea crește și mai mult anul viitor

Cafeaua a atins un PREȚ record, iar firmele din domeniu avertizează că prețurile ar putea crește și mai mult anul viitor

Prețul la cafea a ajuns la cel mai înalt nivel înregistrat vreodată, potrivit Euronews România. Boabele din soiul arabic se vând cu 7 dolari kilogramul. 

Prețul celui mai  vândut soi de cafea la nivel global s-a majorat cu 80%. Comercianții se așteaptă la producție scăzută din cauza recoltelor compromise din Brazilia și Vietnam din cauza încălzirii globale. Cererea a crescut, cafeaua fiind cel mai cerut produs după țiței. Numai în China, cererea s-a dublat.  Analiștii estimează că prețul cafelei se va majora și anul viitor.

Tu știi câtă cafea sau cât ceai poți bea în fiecare zi?

Ei bine, cercetătorii au tratat serios subiectul și au venit și cu un răspuns. Iată ce trebuie să știi despre cantitatea optimă de cafea sau de ceai băută. Astfel, cantitatea ideală este chiar mai mare decât te-ai aștepta. Dacă sunt consumate cu moderație, aceste băuturi au multe beneficii pentru sănătate.

Nu există dimineață fără o cafea fierbinte sau fără un ceai, așadar trebuie să știi cantitatea ideală pe care o poți bea. Prin urmare, specialiștii au dezvăluit că persoanele care consumă trei căni de ceai sau de cafea pe zi pot să prevină unele afecțiuni cronice, printre alte beneficii.

Ca și beneficii, studiul efectuat de o echipă de cercetători, un consum moderat este cheia pentru a reduce riscul de a dezvolta boli cardiovasculare și decesul prematur. Prin urmare, cele trei căni de cafea pe zi au fost asociate cu un risc de 17% mai mic de a dezvolta boli cardiovasculare.

Studiu la Universitatea Coimbra, din Portugalia

O echipă de la Universitatea Coimbra, din Portugalia, a analizat 85 de studii anterioare care au implicat participanți din Europa, America, Australia și Asia, analizând relația dintre cafea și ratele mortalității și indicatorii de sănătate, potrivit Science Alert.

Cercetarea lor sugerează că consumul a aproximativ trei cești de cafea pe zi este asociat cu o durată de viață mai lungă cu 1,84 ani la o persoană obișnuită. Consumul regulat este, de asemenea, asociat cu o durată de viață sănătoasă mai lungă (timpul petrecut fără boli grave).


Sursa Foto: Profimedia

Citește și: Producția de cafea a fost afectată de climă. Cât a ajuns să coste un kilogram, în piețele internaționale

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Cum prepară Carmen Brumă înghețata cu cafea. Rețeta simplă, perfectă pentru zilele călduroase
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România