Teona Tomoiaga
19.11.2019
Financiar

Care au fost preferințele românilor de Black Friday: produse de fashion și articole pentru copii

Care au fost preferințele românilor de Black Friday: produse de fashion și articole pentru copii
Pe parcursul perioadei Black Friday de anul acesta, românii au preferat să își cumpere produsele preferate mai mult de pe mobil decât de pe desktop, potrivit unui analize a companiei 2Performant Network, remisă MEDIAFAX.

Totodată, analiza arată că românii au manifestat o preferință peste medie pentru produsele de fashion și articole pentru copii. Aici distribuția este aproximativ 75% mobil, 25% desktop.

Această tendință poate fi pusă pe seama unei comenzi medii nu foarte ridicate (202 lei plus TVA la fashion și 256 lei plus TVA la articole pentru copii), fiind vorba despre achiziții de impuls sau produse cu durată scurtă de viață.

„Perioada de Black Friday (14-17 noiembrie 2019) a însemnat pentru cele peste 700 magazine online înscrise în platforma de afiliere 2Performant creșteri pe toți indicatorii importanți: 41.000 vânzări online (15.3% creștere față de 2018) în valoare totală de 2.56 milioane de euro (creștere de 20.4% față de 2018). În urma acestor vânzări, afiliații au primit comisioane de 158.240 de euro, cu 30.3% mai mult decât anul trecut. De asemenea, este primul an în care s-a cumpărat mai mult de pe mobil, atât ca număr de comenzi, cât și ca procent din valoarea totală a comenzilor”, precizează sursa citată.

Traficul a început să crească substanțial încă de joi după orele 19.00. Pe durata evenimentului, uu fost trei vârfuri de trafic: joi la orele 00.00 (atunci când multe magazine online au dat startul promoțiilor), vineri dimineața între 08.00-09.00 și vineri seara între orele 19.00-21.00. Cele mai multe vânzări s-au înregistrat vineri dimineață între 09.00-11.00, respectiv vineri seara, între 21.00-23.00.

Conform sursei precizate, cele mai multe vânzări s-au înregistrat în categoriile Cărți, Filme & Muzică, Fashion și Electro IT&C. Totodată, a crescut foarte mult numărul comenzilor din categoriile Beauty (108%), Casă & Grădină (69.5%) și Produse pentru Animale (47%) comparativ cu anul trecut.

Cea mai mare vânzare online, în valoare de 29,198.5 LEI, a fost formată din patru obiective foto și trei blitzuri Nikon. Pe locurile doi și trei se situează tot coșuri multiple de camere și accesorii foto (21,820.5 LEI plus TVA, respectiv 20,862.3 LEI plus TVA).

Cel mai scump televizor cumpărat, anul acesta, în cadrul Black Friday, a fost un QLED Samsung de 208 cm, în valoare de 12.176 LEI plus TVA, vândut de Evomag, care a beneficiat de o reducere de 40%.

Coșul mediu de cumpărături al românilor de Black Friday s-a ridicat la aproximativ 300 de lei, iar comanda medie a fost de 295.4 LEI plus TVA, în creștere cu 4.4% față de 2018 – 358.3 LEI plus TVA pe desktop și 253.7 LEI plus TVA pe mobil.

 

Inchide