Cele două firme de asigurări cu cele mai multe reclamații înregistrate la ASF în primul semestru din 2019

Redactor:
Laura Albu
Cele două firme de asigurări cu cele mai multe reclamații înregistrate la ASF în primul semestru din 2019
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a primit, în primul semestru al anului 2019, un număr de 10.133 petiții. Dintre acestea, 48% respectiv 27% privesc companiile de asigurări Euroins și City Insurance, potrivit unui comunicat al ASF, remis marți MEDIAFAX.

Un număr de 93,13% reprezintă petiții aferente pieței asigurărilor-reasigurărilor, 5,70% sunt petiții privind piața pensiilor private, iar 1,17% sunt petiții referitoare la piața instrumentelor și investițiilor financiare. Euroins a avut un număr de 3.747 de reclamații, situându-se pe primul loc în clasamentul ASF. I-a urmat City Insurance care a înregistrat 2.146 de petiții.

În primele șase luni ale anului 2019, ASF a înregistrat în total 9.437 petiții pe piața asigurărilor – reasigurărilor. Au fost înregistrate în mod unic pe petent, analizate și soluționate 7.748 petiții transmise de către asigurați/păgubiți, petiții care intră în sfera de competență a ASF. Celelalte petiții (1.689) au fost clasate sau conexate.

În primele șase luni ale acestui an, 78,30% dintre petenți au reclamat nerespectarea prevederilor legislației în domeniu și a normelor ASF, respectiv a condițiilor contractuale în cazul asigurărilor facultative. Printre alte aspecte sesizate s-au numărat și neplata/plata parțială a despăgubirilor/valorilor de răscumpărare solicitate de către asigurați/păgubiți (14,87%) și solicitări de informații despre sistemul bonus-malus (2,53%).

În funcție de clasa de asigurare, în primul semestru al anului 2019, cea mai mare pondere o dețin petițiile înregistrate pe clasa asigurărilor generale, 98,84%, petițiile înregistrate pe clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto RCA și Carte Verde reprezentând 92,59% din total.

Ponderea numărului petițiilor soluționate în favoarea petenților în numărul total al petițiilor unice, analizate în semestrul I al anului 2019, a fost de 58,45%. Dintre acestea, 67,87% au fost finalizate prin plată, solicitările având legitimitate și cadru legal de soluționare. Restul petițiilor au avut ca obiect solicitări de natură procedurală, necuantificabile material (deschidere dosar de daună, reconstatare, transmitere accept de plată către unități service.

Inchide