Prima pagină » Economic » CFR Călători estimează pierderi de 395 milioane de lei în 2013. Ce așteptări sunt pentru 2014

CFR Călători estimează pierderi de 395 milioane de lei în 2013. Ce așteptări sunt pentru 2014

CFR Călători estimează pierderi de 395 milioane de lei în 2013. Ce așteptări sunt pentru 2014
CFR Călători estimează că va înregistra în acest an pierderi de 395 milioane lei, de 2,5 ori mai reduse față de rezultatul negativ de 992 milioane lei înregistrat în 2012, iar bugetul propus de Consiliul de Administrație pentru 2014 nu prevede pierderi.

„În anul 2012, CFR Călători a înregistrat o pierdere în sumă de 992 milioane lei. Pentru anul 2013, CFR Călători are aprobat un buget de venituri și cheltuieli cu o pierdere de 400 milioane lei. Estimăm realizarea unei execuții bugetare pentru 2013 cu o reducere a pierderii până la 395 milioane lei. Pentru anul 2014, Consiliul de Administrație a elaborat și propus un buget echilibrat, fără pierderi, conform prevederilor din Planul de Administrare și Planul de Management”, au răspuns reprezentanții companiei unei solicitări MEDIAFAX.

CFR Călători a încheiat 2012 cu afaceri de 1,66 miliarde lei, venituri de 1,99 miliarde lei, cheltuieli de 2,98 miliarde lei și o pierdere de 992,2 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor.

„Din punct de vedere al relațiilor de transport unde se înregistrează nivele ridicate de solicitare se pot menționa cele care leagă Bucureștiul de Timișoara, Arad, Cluj, Suceava, Iași, Galați și Constanța, rutele sezoniere către destinațiile turistice importante, dar și relațiile pe care circulă trenuri de navetă în jurul marilor orașe sau platforme industriale generatoare de fluxuri de călători”, arată compania.

La finele lunii septembrie, datoriile comerciale ale companiei se ridicau la 1,27 miliarde lei, din care 80% reprezentau datorii către CFR SA, iar creanțele totalizau 209 milioane lei.

CFR Călători a înregistrat la sfârșitul anului trecut datorii totale de 1,67 miliarde lei și creanțe de 309,6 milioane lei.

Investițiile companiei, din surse proprii, au totalizat 32 milioane lei în primele 9 luni, comparativ cu 15 milioane lei în intervalul similar al anului trecut. Reprezentanții CFR Călători precizează că în 2012 și 2013 nu a beneficiat de investiții de la bugetul de stat.

Capitalul social al companiei a fost majorat recent cu 400 milioane lei, suma fiind utilizată pentru plata tarifului de utilizare a infrastructurii către CFR SA.

CFR Călători a încheiat anul trecut cu 14.028 salariați, iar numărul acestora va coborî la 13.880 la finele lui 2013.

„Reducerea de personal a avut loc în mod natural, fără disponibilizări colective, prin măsuri specifice de recalificare și reorientare profesională a angajaților”, precizează compania.

Ultima majorare a tarifelor din transportul feroviar public de călători datează din septembrie 2013.

„Prețurile biletelor au crescut diferențiat, cu până la 10% (cu o medie de 7%), măsura, prevăzută în Acordul Guvernului României cu Fondul Monetar Internațional, fiind impusă de evolutia inflației și majorarea din ultimii doi ani (ultima majorare a fost în august 2011) a unor costuri ale CFR Călători cu combustibili, energie electrică, piese, diferite materiale cu pondere mare în activitatea de transport feroviar. Întrucât legislația nu prevede un prag al indicelui cumulat al prețurilor de consum sau un interval minim de timp pentru ca tarifele din transportul feroviar de călători să se modifice, CFR Călători poate solicita o modificare a tarifelor practicate în funcție de situația economică, pe baza modificării structurii costurilor sau a condițiilor de desfășurare a activității de exploatare feroviară”, potrivit reprezentanților companiei.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat recent că a respins propunerea FMI de intrare în insolvență a unor companii cu datorii, precum CFR Marfă și CFR Călători, că așteaptă bani de la buget, dar și măsuri de rentabilizare de la manageri, în caz contrar restructurarea urmând să fie „de sus în jos”.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
O ucraineancă dată dispărută a fost găsită în mansarda unui român. Ce au declarat cei doi poliției: „Ea a fost cea care a organizat totul”
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Transpirația nu spune cât de mult muncești, de fapt, la antrenament