REACȚIA șefului CNADNR după articolul din Gândul despre „șpaga” din caietul de sarcini pentru licitația Comarnic-Brașov

REACȚIA șefului CNADNR după articolul din Gândul despre „șpaga” din caietul de sarcini pentru licitația Comarnic-Brașov
Afirmația vine după ce gândul a dezvăluit că în caietul de sarcini au fost trecute două condiții care prevăd că firma de consultanță care va fi desemnată câștigător să pună la dispoziția CNADNR un automobil nou în valoare de 25.000-30.000 de euro, precum și un buget de instruire în țară/străinătate a personalului CNADNR de 30.000-40.000 de euro.

Mircea Pop, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), a anunțat vineri sancțiuni administrative împotirva celor care au realizat caietul de sarcini pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov. Măsurile vor fi făcute publice luni, într-un comunicat de presă.

Declarația vine după ce gândul a dezvăluit, într-un articol pe care îl puteți vedea aici cum se fac autostrăzile în România. Gândul a arătat cum, în caietul de sarcini, au fost trecute două condiții care prevăd că firma de consultanță care va fi desemnată câștigător să pună la dispoziția CNADNR un automobil nou în valoare de 25.000-30.000 de euro, precum și un buget de instruire în țară/străinătate a personalului CNADNR de 30.000-40.000 de euro.

„Acum nu sunt în localitate, sunt pe autostradă. Dar luni voi anunța sancțiunile administrative în cazul celor care va dovedi că se fac vinovați în acest caz”, a spus Mircea Pop. El a adăugat că, deși a verificat caietul de sarcini, aceste detalii „i-au scăpat”.

„Fără a aduce atingere celor prevăzute în contractul de servicii, Consultantul va pune la dispoziția Unității de Implementare a Proiectului (UIP), din cadrul CNADNR, dedicată exclusiv implementării acestui Proiect pe întreaga durată a contractului de servicii, un autoturism nou cu o valoare între 25.000 euro și 30.000 euro”, se arată în modificările aduse de CNADNR la caietul de sarcini pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov.

Documentul precizează că autoturismul va fi pus la dispoziția UIP în termen de 60 de zile de la semnarea contractului de servicii, iar costurile legate de întreținere, asigurări, combustibil, servicii, pentru autoturismul respectiv vor fi suportate de consultant.

În plus, „Consultantul va asigura instruire la locul de muncă omologilor de la Beneficiar (CNADNR n.r.) precum și sesiuni de instruire oficială în țară/străinătate, în special în domeniile privind contractele de concesiune/PPP și gestionarea proiectelor și a contractelor. Programul de instruire va fi propus Beneficiarului la o dată ulterioară, în cursul desfăsurării activităților Consultantului și va fi discutat integral cu Beneficiarul în acel moment. În acest scop, Consultantul va asigura un buget propriu pentru instruire cuprins între minim 30 000 Euro si maxim 40 000 euro fără TVA”, menționează modificarea adusă caietului de sarcini.

Autostrada Comarnic-Brașov – „Autostrada Zăpezii” – ar fi fost primul mare proiect construit prin parteneriat public-privat (PPP). Prima tentativă de construcție a tronsonului Comarnic-Brașov datează din 2004, de pe vremea Guvernului Adrian Năstase, o altă încercare fiind făcută în 2010, ambele eșuate. În luna mai a.c. CNADNR a anunțat lansarea unei licitații pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent autostrăzii, dar licitația a fost amânată de mai multe ori, în urma contestațiilor depuse la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) de trei case de avocatură.

Miercuri, premierul Victor Ponta și-a arătat nemulțumirea față de blocarea procesului de licitație pentru Comarnic-Brașov, solicitând conducerii Ministerelor Transporturilor, Finanțelor, Justiției și Secretariatului General al Guvernului să găsească o soluție pentru reluarea licitației la autostrada Comarnic-Brașov. El a arătat că „birocrația politică” și Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) au blocat această procedură.

Inchide