Prima pagină » Economic » Reprezentanții Grampet, întâlnire cu delegația FMI, CE și a Băncii Mondiale pe tema privatizării CFR Marfă. Cine a solicitat întâlnirea

Reprezentanții Grampet, întâlnire cu delegația FMI, CE și a Băncii Mondiale pe tema privatizării CFR Marfă. Cine a solicitat întâlnirea

Reprezentanții Grampet, întâlnire cu delegația FMI, CE și a Băncii Mondiale pe tema privatizării CFR Marfă. Cine a solicitat întâlnirea
Reprezentanții Grampet Group au avut o întrevedere cu delegația Fondului Monetar Internațional, Comisiei Europeane și Băncii Mondiale, pe subiectul privatizării CFR Marfă.

Reprezentanții Grampet Group au avut o întrevedere cu delegația Fondului Monetar Internațional, Comisiei Europeane și Băncii Mondiale, pe subiectul privatizării CFR Marfă.

Întâlnirea de lucru, care s‐a ținut la sediul Grampet, a avut loc la invitația reprezentanților instituțiilor financiare internaționale, reprezentanților Grampet solicitându-se punctul de vedere privind desfășurarea procesului de privatizare și cauzele care au dus la nefinalizarea acestuia.

„Grupul de companii Grampet‐Grup Feroviar Român apreciază deschiderea manifestată în cadrul discuțiilor de către reprezentanții Fondului Monetar Internațional, Comisiei Europene și Băncii Mondiale, precum și interesul arătat în domeniul transportului feroviar”, informează Grampet. 

Guvernul și delegația FMI au convenit, săptămâna trecută, să reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă, pentru a identifica motivele care au condus la nefinalizarea operațiunii, fără să stabilească deocamdată un termen pentru încheierea procesului de vânzare.

Surse oficiale au declarat agenției Mediafax că printre subiectele discutate de reprezentanții FMI cu premierul Ponta și o parte dintre miniștri s-a aflat și procedura de privatizare a CFR Marfă.

„S-a convenit cu acest prilej ca procedura de privatizare să fie reanalizată, în vederea identificării acelor prevederi care au împiedicat finalizarea cu succes a procesului. Vor fi analizate toate aspectele tehnice”, au arătat sursele.

La întrebarea dacă aceasta presupune o eventuală schimbare a procedurii de licitație sau a condițiilor de privatizare, sursele citate au precizat că, vineri, nu a fost luată nicio decizie în acest sens, dar că vor fi analizate împreună cu FMI toate variantele, urmând să se stabilească cum vor proceda autoritățile române.

Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deținută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.

Privatizarea CFR Marfă a fost inițiată printr-o procedură de vânzare de acțiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, urmată de licitație cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.

În luna mai, Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă și a relaxat unele condiții impuse ofertanților, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat prețul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câștigătorului.

Nici valoarea garanției de participare, de 10 milioane euro, nu a fost modificată, cumpărătorul având obligația să achite și un avans de 20 milioane euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acțiunilor CFR Marfă preluate.

Modificarea a fost efectuată după ce niciunul dintre cei trei investitori care depuseseră documentația de participare, respectiv compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român și asocierea dintre Transferoviar Grup și Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria, nu s-a precalificat pentru etapa următoare, în urma verificării și analizării documentelor.

În final, în ultima etapă a privatizării a participat doar Grup Feroviar Român, deoarece asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz și compania americană OmniTRAX s-au retras.

Ministrul Transporturilor a declarat recent că noul calendar al privatizării va fi discutat cu FMI și CE astfel încât la sfârșitul acestei săptămâni, în ședința de vineri a Guvernului, să poată prezenta calendarul în principiu agreat.

Anterior, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă procedurile pentru o nouă privatizare a companiei, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
O ucraineancă dată dispărută a fost găsită în mansarda unui român. Ce au declarat cei doi poliției: „Ea a fost cea care a organizat totul”
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Dispariția sufrageriei. Cum trăiesc tinerii fără spații comune și ce pierd odată cu ele