Șeful Consiliului Concurenței, despre un instrument contestat de retaileri: „Va fi implementat la un moment dat, indiferent dacă marile lanțuri de retail vor sau nu”

Redactor:
Carol Dan
Șeful Consiliului Concurenței, despre un instrument contestat de retaileri: „Va fi implementat la un moment dat, indiferent dacă marile lanțuri de retail vor sau nu”
Comparatorul prețurilor va fi implementat la un moment dat, indiferent dacă marile lanțuri de retail vor sau nu, a declarat joi Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței

„Ceva de genul acesta tot va apărea, în multe țări din Uniunea Europeană există, proiecte chiar generate de sectorul privat. În mod normal, așa ceva ar trebui să fie la Protecția Consumatorilor. Avem oricum o mișcare europeană privind comparația prețurilor. Are o logică ideea asta, de a da informații consumatorilor, că vreți voi sau nu tot să vină”, a spus Chirițoiu, adresându-i-se lui Adrian Manolache, reprezentant al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR).

Manolache a spus în conferință că în cazul acestui proiect de creare a unui comparator de prețuri sunt multe întrebări care nu au încă un răspuns.

„Întrebarea este dacă nu cumva acest intrument va avea efecte perverse, precum coluziunea (înțelegere secretă între două părți, în defavoarea alteia, n.r.). Ce ni s-a demonstrat din 2010 încoace este că este o bună intenție. (…) Cum o gândim? La nivel de lanț de magazine? (…) Trebuie să investim foarte multe resurse, întrebare e cine le investește? (…) De principiu, nu ne opunem acestui proiect, dar știm cu toții că uneori bunele intenții pot duce la situații nedorite” a spus Manolache.

Chirițoiu i-a replicat că „nimeni nu vrea să vină cu o chestie absurdă” și a adăugat că, în opinia lui, cel puțin la început ar trebui ca statul să se implice în crearea acestui instrument.

La finalul anului trecut, guvernul a aprobat un memorandum privind înființarea unui sistem de monitorizare a prețurilor bunurilor de consum. Obiectivele proiectului sunt, pe de-o parte, oferirea posibilității consumatorilor de a compara prețurile din magazine, optând astfel pentru cele mai mici prețuri, și pe de altă parte scăderea prețurilor ca urmare a creșterii concurenței între magazine.

Din Asociația Marilor Rețele Comerciale fac parte Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach și Mobexpert.

×

Urmăriți Gândul LIVE Suntem revoltați când oamenii NU poartă măști in metrou sau în spațiile închise, dar ne victimizam cand jandarmii intervin în forță. Un tânăr NU purta corect masca, iar călătorii au fost impresionați de victimizarea tânărului și i-au sărit în ajutor. https://www.gandul.ro/19468728 Președintele USR, Dan Barna, și europarlamentarul PNL Rareș Bogdan, printre invitații Emmei Zeicescu la Gândul LIVE

Publicată de Gandul pe Marţi, 14 iulie 2020
Gândul LIVE!
Inchide