Prima pagină » Economic » Studiu GfK: Românii au cumpărat în acest an produse mai ieftine

Studiu GfK: Românii au cumpărat în acest an produse mai ieftine

Studiu GfK: Românii au cumpărat în acest an produse mai ieftine
Românii nu au mai putut absorbi în acest an inflația în consumul de bunuri de larg consum (FMCG) și au început să cumpere produse mai ieftine, ceea ce a dus la o creștere ușoară, cu 1%, în valoare, a consumului total de FMCG, comparativ cu 2012, potrivit datelor GfK.

Românii nu au mai putut absorbi în acest an inflația în consumul de bunuri de larg consum (FMCG) și au început să cumpere produse mai ieftine, ceea ce a dus la o creștere ușoară, cu 1%, în valoare, a consumului  total de FMCG, comparativ cu 2012, potrivit datelor GfK.

„În acest an am observat o creștere foarte, foarte ușoară a consumului total de FMCG, în valoare, de 1% comparativ cu 2012. La un coș de 60 de categorii consacrate, creșterea este mai curajoasă, de 4,5%, însă vestea proastă este că inflația pe food a fost 7% conform Eurostat, și a fost pentru prima dată când inflația pe food a fost mai ridicată decât inflația generală. Consumatorul român nu a mai absorbit în 2013 inflația în consumul de FMCG și atunci a recurs la cumpărarea de produse mai ieftine față de 2012, cu un volum în creștere cu 3,5%”, a declarat Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director la GfK, în cadrul conferintei Retail Arena.

Cele mai câștigate în urma acestui trend au fost mărcile private dezvoltate de marii retaileri, care sunt cu până la 20% mai ieftine decât produsele de brand și a căror pondere a ajuns, potrivit GfK, la circa 15% în total piață la jumătatea anului.

Conform unui raport al Consiliului Concurenței, anul trecut ponderea mărcilor private în totalul vânzărilor magazinelor a fost de 7%. De asemenea, vânzările de produse marcă privată ale retailerilor au crescut în 2012, față de anul anterior, cu 34% pe categoria alimentelor și cu 36% pe segmentul produselor nealimentare.

De asemenea, ponderea cheltuielilor pentru achiziția de bunuri de larg consum în bugetul românilor a crescut de la 41% în 2008-2010, la 42% în 2011-2012 și la 43% la jumătatea acestui an.

Tot în acest an, comerțul modern a depășit pentru prima dată comerțul tradițional ca pondere în total, ajungând la 53%, de la 49% anul trecut. Cea mai mare pondere în comerțul modern este deținută de hipermarketuri – 28%, urmată de supermarketuri – 13%, discounteri – 9%, cash&carry – 1% și magazine de proximitate – 2%.

Potrivit datelor GfK, cea mai mică pondere a retailului modern este în Kazahstan – 13%, iar cea mai mare în Austria – 82%.

„Credem că va continua concentrarea retailului, dezvoltarea serviciilor retailerilor pentru consumatori și dezvoltarea digitalului. (…) Ponderea comerțului modern va continua să crească și va ajunge la 55-56% în 2015”, a mai spus Raschip.

În ceea ce privește retailul online cu FMCG, ea a arătat că ponderea acestuia a ajuns la 3% în total piață.

Potrivit unui indice al companiei de cercetare a pieței GfK, vânzările de bunuri de folosință îndelungată au crescut în trimestrul al treilea, față de precedentele trei luni, cu 6%, la 410 milioane euro.

Astfel, vânzările din sectorul telecom au însumat în trimestrul al treilea 115 milioane euro, cele din IT 100 milioane euro, iar electrocasnice mari au adus livrări de 93 milioane euro.

Vânzările de bunuri de folosință îndelungată din perioada analizată sunt superiore celor înregistrate în primele două trimestre – 349 milioane euro (ianuarie-martie), respectiv 350 milioane euro (aprilie-iunie), astfel că la nouă luni totalul este de peste 1,1 miliarde euro.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
O ucraineancă dată dispărută a fost găsită în mansarda unui român. Ce au declarat cei doi poliției: „Ea a fost cea care a organizat totul”
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Marea Britanie lansează două studii pentru a evalua efectele blocantelor pubertății la tineri cu incongruență de gen