• Publicat:
  • Actualizat:
Financiar

Un nou termen pentru licitația la autostrada Comarnic-Brașov. Care sunt explicațiile CNADNR

Un nou termen pentru licitația la autostrada Comarnic-Brașov. Care sunt explicațiile CNADNR
Compania Națională pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a prelungit din nou termenul până la care trebuie depuse ofertele pentru licitația pentru autostrada Comarnic-Brașov (58 km).

Compania Națională pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a prelungit din nou termenul până la care trebuie depuse ofertele pentru licitația pentru autostrada Comarnic-Brașov (58 km).

Astfel că noua dată este 27 februarie a.c.

Decizia vine la doar o săptămână după ce compania anunțase o altă prelungire a termenului, cu aproape două săptămâni, termenul fixat atunci fiind data de 11 februarie, despre care gândul a scris aici.

În motivarea celei mai recente prelungiri a perioadei, CNADNR invocă timpul prea scurt pentru a răspunde la toate solicitările de clarificări pe care le-a primit.

„Autoritatea contractantă prelungește perioada pentru elaborarea ofertelor, în conformitate cu prevederile art 72 din OUG 34/2006 cu modificările și completările ulterioare, deoarece nu are posibilitatea de a transmite răspunsurile la solicitările de clarificări în termenul limită stabilit”, se arată în anunțul CNADNR.

 

În plus CNADNR vrea ca firmele interesate să obțină toate informațiile relevante legate de elaborarea ofertei.

„Data limită de depunere a candidaturilor se decalează cu o perioadă suficientă, astfel încât orice operator economic interesat să dispună de un timp util rezonabil necesar pentru obținerea informațiilor complete și relevante pentru elaborarea ofertei”, mai menționează erata publicată.

Gândul a scris că anterioara prelungire a termenului a fost decisă ca urmare a unei decizii a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) remisă CNADNR pe 4 ianuarie a.c.

În cadrul procedurii de atribuire, Compania de Autostrăzi a prevăzut „limitarea numărului de operatori economici invitați să prezinte oferte sau să participe: între 3 și 5 agenți economici”, precum și criteriile de preselecție și ponderea acestora în selectarea candidaților.

Astfel, media cifrei de afaceri în domeniul infrastructurii rutiere va avea o pondere de 40%, iar experiența în construcția de autostrăzi – o pondere de 55%. Un al treilea criteriu, care va avea o pondere de 5%, este raportul între activele și datoriile curente ale firmei ofertante.

La începutul lunii ianuarie gândul a scris că procedura de atribuire a contractului de concesionare pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov a fost reluată după ce, la sfâșitul lunii decembrie, fusese suspendată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) în urma solicitării formulate de firma China Communication Construction Company (CCCC) Ltd, cu sediul în Beijing.

În luna mai a anului trecut Compania Națională de Autostrăzi a lansat licitația pentru pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Comarnic-Brașov, însă la începutul lunii noiembrie CNADNR a anulat întreaga procedură de atribuire a contractului.

Măsura a venit după ce gândul a dezvăluit, la sfârșitul lunii septembrie, că CNADNR a introdus în caietul de sarcini aferent contractului pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov o două cerințe mai puțin obinșuite.

Astfel, consultantul avea obligația de a pune la dispoziția CNADNR un autoturism nou cu o valoare de 25.000-30.000 euro și un buget de 30.000-40.000 de euro pentru instruirea personalului în țară/străinătate. Aceste cerințe, despre care directorul general al CNADNR ne-a declarat în septembrie că sunt „o greșeală”, au fost eliminate din caietul de sarcini după ancheta din gândul.

Inchide