Prima pagină » Economic » Un tronson al Autostrăzii Transilvania, încă nefinalizat, a început să se degradeze

Un tronson al Autostrăzii Transilvania, încă nefinalizat, a început să se degradeze

Un tronson al Autostrăzii Transilvania, încă nefinalizat, a început să se degradeze
Una dintre secțiunile Autostrăzii Transilvania a fost lăsată la voia întâmplării. Zeci de piloni și structuri din fier ruginesc acum pe traseul tronsonului Suplacu de Barcău - Borș

Una dintre secțiunile Autostrăzii Transilvania a fost lăsată la voia întâmplării. Zeci de piloni și structuri din fier ruginesc acum pe traseul tronsonului Suplacu de Barcău – Borș, scrie Digi24.

Lucrările de construcție au început în urmă cu zece ani, în timpul americanilor de la Bechtel. La Suplacu de Barcău – Borș, tronson cu o lungime de aproape 70 de kilometri, nu se mai lucrează însă de doi ani.

Singurele zone păzite sunt cele unde construcția autostrăzii a fost finalizată, spre exemplu cea a viaductului de la Suplacu de Barcău. 

Construcția tronsonului Brașov — Borș al Autostrăzii Transilvania a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 milioane de euro, încheiat cu compania Bechtel.

Lucrările au fost întrerupte la jumătatea lui 2005, atunci când s-a declanșat o acțiune de reanalizare a contractelor încheiate de guvernarea anterioară. Ulterior, lucrările au fost reluate. Compania a finalizat până în prezent 52 de kilometri de autostradă între Turda și Câmpia Turzii din totalul de 415 cât prevedea contractul.

Termenul inițial de finalizare a fost stabilit pentru anul 2011 și prelungit cu un an din cauza întreruperilor lucrărilor în 2005. Între timp, Bechtel a renunțat la partea de autostradă între Târgu Mureș și Brașov.

După 11 ani de la semnarea contractului, statul român avea 52 de kilometri de autostradă în funcțiune și 1,4 miliarde de euro deja plătite.

În data de 30 mai anul trecut, DPIIS a anunțat că a fost semnat acordul de tranzacționare și încetare cu privire la contractul de construire a Autostrăzii Brașov — Cluj — Borș (Autostrada Transilvania — n.r.) între Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România și compania americană Bechtel International. Prin semnarea Acordului au fost stinse complet pretențiile Bechtel International Inc pentru suma de 37,2 milioane euro, TVA inclus.

Sursă: YouTube

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Cel mai lung pod feroviar și rutier din lume a devenit o atracție turistică. Podul supraetajat care leagă cinci insule pare că „se înalță spre cer”
Digi24
Șeful diplomației maghiare lansează avertismente similare cu cele ale Kremlinului: liderii UE împing Europa spre un război cu Rusia
Cancan.ro
Acum e totul CLAR! Unde a dus-o iubitul pe Rodica Stănoiu cu fix o zi înainte să moară?
Prosport.ro
FOTO. Gafă vestimentară fără precedent! Ce a pățit vedeta a pus-o într-o ipostază mai mult decât jenantă
Adevarul
Cum poate exploata Ucraina vulnerabilitățile sistemului de apărare al Rusiei. Mutarea ce poate da o lovitură devastatoare capacităților Moscovei
Mediafax
Trei români au virat câte peste 200.000 de lei la Pilonul 2 într-o singură lună. Care este cea mai mare contribuție într-un cont de pensie obligatorie administrată privat
Click
Irinel Columbeanu s-a botezat, înainte de Sărbători. Fostul milionar și-a schimbat religia la 68 de ani: „E cea mai importantă decizie din viața lui”
Digi24
Rodica Stănoiu a fost deshumată. Trupul fostei ministru al Justiției urmează să fie dus la INML la cerea procurorilor
Cancan.ro
Lovitură de teatru! Încearcă să pună mâna pe averea Rodicăi Stănoiu cu orice preț
Ce se întâmplă doctore
Cât de mult s-a schimbat Elena Băsescu! Nu o mai recunoști! Cum arată acum, la 45 de ani
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Decembrie: Începe o nouă sesiune Rabla 2025. Câți bani primești pentru o mașină nouă
Descopera.ro
Cele mai periculoase locuri de pe Pământ!
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Iubi, tu mă mai iubesti? – Da, cum să nu, draga mea!
Descopera.ro
Japonia rămâne fără urși panda din cauza tensiunilor cu China