Prima pagină » Auto » Vânzările de ATV-uri au crescut cu aproape 90%, în timp ce achiziţiile auto au scăzut cu peste 20%, anul trecut

Vânzările de ATV-uri au crescut cu aproape 90%, în timp ce achiziţiile auto au scăzut cu peste 20%, anul trecut

Vânzările de ATV-uri au crescut cu aproape 90%, în timp ce achiziţiile auto au scăzut cu peste 20%, anul trecut

Vânzările de ATV-uri au crescut cu 86%, în 2020, susţinând astfel avansul pieţei moto într-un an foarte greu pentru aceastră industrie. O contribuţie la creşterea pieţei moto au avut şi motocicletele, unde vânzările au crescut cu 2% în 2020 faţă de 2019.

Vânzările de ATV-uri, segment din piaţa moto care s-a menţinut pe plus încă din a doua jumătate a anului 2020, au înregistrat creşteri de circa 86% în ultimele 12 luni, arată un raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citat de Ziarul Financiar (ZF).

Astfel, piaţa moto a încheiat 2020 cu o creştere generală de peste 48% faţă de anul precedent, provenită mai ales din vânzarea acestui segment.

Cea mai mare creştere de pe piaţa moto din 2020 a fost înregistrată în luna decembrie, când vânzările de motocicluri au fost cu aproximativ 38% mai mari decât în aceeaşi perioadă din 2019.

În schimb, în aceeaşi perioadă, achiziţiile de autoturisme au scăzut cu 21,7%.

Consumul online a determinat tranzacții-record pe piața spațiilor industriale. Valoarea proiecte logistice livrate în 2020 a depășit pragul de 300 milioane euro

Modificarea comportamentului de consum, pe fondul restricțiilor sale de mobilitate impuse anul trecut, a determinat creșterea cererii pentru spații industriale și pentru depozitare a mărfurilor care au făcut obiectul comerțului online. Tranzacțiile pe piața de profil au fost cu 15% mai mari față de anul 2019, care, la rândul său a fost un an record.

Peste 670.000 de metri pătrați au făcut obiectul contractelor de închirie pe zona spațiilor logistice din România în 2020, explicabil prin activitatea neîntreruptă pe întreg parcursul anului, indiferent de măsurile luate de guvern, în sectorul de transport și logistic, acesta fiind cel care a susținut consumul.

Situația în sine a atras și interesul unor noi investitori către acest segment de piață, accelerând investițiile, atât în zona logistică, cât și în cea de real estate”, explică Costin Bănică, Head of Industrial Department JLL România.

Retailul a fost domeniul care a avut cea mai mare pondere în structura cererii chiriașilor de spații industriale în 2020, potrivit datelor companiei JLL.

Comerțul online a luat avânt în pandemie

Comerțul online a luat amploare în obișnuițele românilor. Astfel, ponderea persoanelor în vârstă de 16-74 ani care au apelat la serviciile online pentru a comanda şi/sau cumpăra produse şi servicii, raportat la care au folosit vreodată internetul, a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la un maxim de 58,2% în anul 2020, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, citate de Agerpres.

Potrivit cercetării asupra sectorului e-commerce realizată de compania  iSense Solutions pentru GpeC, pandemia de COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra pieței și a obiceiurilor de cumpărare din România și a însemnat o oportunitate pentru creșterea cumpărăturilor online. Dacă în 2019 piața de e-commerce a înregistrat tranzacții în valoare de 4,25 miliarde de euro, până la finalul lui 2020 specialiștii estimau o creștere a vânzărilor la o valoare totală de până la 6 miliarde de euro.

Cercetarea, realizată în perioada martie-octombrie 2020, arăta că cea mai mare creștere în materie de vânzări online a fost înregistrată de serviciile de catering/livrare de mâncare gătită, cu o creștere de 124% față de aceeași perioadă a anului 2019. Ca urmare a schimbărilor de comportament pe fondul pandemiei, și alte categorii de produse au înregistrat creșteri în vânzări cu mult peste media din 2019: Cărți/Reviste, 113%, Pet Shop, 113%, Bunuri de larg consum (FMCG), 110%.

Analiștii iSense Solutions estimează că numărul persoanelor care fac cumpărături online a crescut cu 13% față de 2019, iar valoarea medie cheltuită pentru cumpărăturile online a înregistrat o creștere semnificativă de 41% față de 2019.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
România exportă mai mult decât importă, arată un raport