Veniturile celui mai mare constructor auto francez au scăzut cu 7% în primul trimestru, la 14 mld. euro

Veniturile celui mai mare constructor auto francez au scăzut cu 7% în primul trimestru, la 14 mld. euro
Publicat: 25/04/2012, 11:43
Actualizat: 26/04/2012, 19:02

PSA Peugeot Citroen, cel mai mare constructor auto francez, a înregistrat în primul trimestru al acestui an venituri de 14,29 miliarde euro, în scădere cu 7% față de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, din cauza condițiilor economice dificile din Franța și sudul Europei.

Vânzările diviziei Automotive a PSA au coborât cu 14% în perioada analizată, la 9,72 miliarde euro, a anunțat miercuri Peugeot.

Media estimărilor analiștilor contactați de Reuters indica venituri totale de 13,9 miliarde euro, astfel că grupul a depășit ușor prognoza pieței.

„Concurența a continuat să fie dură în acest trimestru, presiunile pe prețuri fiind similare cu cele din ultimele trei luni din 2011, iar situația de pe piețeie din sudul Europei s-a înrăutățit considerabil. Dificultățile ar trebui să continue în prima jumătate a anului”, a arătat PSA.

Asemenea grupului italian Fiat, Peugeot se poate considera una dintre principalele „victime” ale scăderii pieței auto europene. Volumul vânzărilor grupului francez a scăzut în primul trimestru cu 17%, în timp ce piața UE s-a contractat cu 7,3%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, care centralizează înmatriculările de autoturisme noi din UE și Elveția, Norvegia și Islanda.

Toți marii constructori auto europeni au înregistrat pierderi anul trecut, cu excepția gigantului german Volkswagen.

Peugeot, al doilea mare constructor auto european după Volkswagen, a reiterat miercuri că anticipează scăderea pieței auto cu 5% în acest an în Europa, cu un declin de 10% în Franța. Grupul nu a prezentat estimări privind profitul pentru 2012.

În încercarea de a reduce dependența grupului de piețele saturate din Europa, directorul general Philippe Varin și-a asumat o campanie ambițioasă de extindere în China, mizând pe modelele Citroen DS prezentate în această săptămână la Salonul Auto de la Beijing.

PSA a arătat că vrea 5% din piața chineză până în 2015 pentru marca Peugeot, respectiv 3% pentru Citroen.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase