Prima pagină » Știri externe » Ce se întâmplă cu economia Germaniei după scandalul Volkswagen

Ce se întâmplă cu economia Germaniei după scandalul Volkswagen

Ce se întâmplă cu economia Germaniei după scandalul Volkswagen
Ce se întâmplă cu economia Germaniei după scandalul Volkswagen

Oficialul a minimalizat impactul economic al crizei, apreciind că firma a gestionat problema într-un mod adecvat.

‘Este de competența politicienilor să încerce să se asigure că locurile de muncă ale celor 600.000 de angajați ai companiei pe plan global nu sunt în pericol’, le-a declarat jurnaliștilor Sigmar Gabriel.

Marți, compania germană a anunțat că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule echipate cu motoare diesel la care a fost montat softul ce permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari. Vor fi cinci milioane de mașini ale brandului VW, 2,1 milioane mașini Audi, 1,2 milioane de mașini Skoda și 1,8 milioane de vehicule comerciale ușoare.

Un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania a confirmat marți că investigatorii germani discută cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) în privința manipulării testelor de emisie la Volkswagen.

Săptămâna trecută, Carsten Brzeski, economist șef la ING Germania, a apreciat că actuala criză a refugiaților și ‘șocul Volkswagen’ reprezintă noi riscuri la adresa economiei germane. Este neclar care va fi impactul crizei VW, dar economia va fi afectată, ținând cont de mărimea companiei. VW este ‘unul dintre cei mai importanți campioni globali ai Germaniei și un motor de creștere semnificativ al economiei’, susține Brzeski.

Și Jennifer McKeown de la Capital Economics a apreciat că scandalul Volkswagen reprezintă un nou risc la adresa activității economice din Germania, alături de încetinirea din China.

Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
AUR a recunoscut că Anca Alexandrescu a pierdut alegerile. Ce a spus Simion despre relația cu Georgescu
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Câți dintre europeni recunosc că sunt stresați la locul de muncă?