Prima pagină » Știri externe » Dispariția avionului Malaysia Airlines – un mister descris într-un raport fără încheiere

Dispariția avionului Malaysia Airlines – un mister descris într-un raport fără încheiere

Dispariția avionului Malaysia Airlines - un mister descris într-un raport fără încheiere
Soarta avionului Boeing 777 aparținând companiei Malaysia Airlines rămâne necunoscută, la zece zile de la dispariție, iar ancheta a refăcut filmul tragic al ultimelor ore cunoscute ale zborului, din care lipsește însă total epilogul, relatează AFP.

Anchetatorii sunt convinși că aparatul, ale cărui sisteme principale de comunicare au fost dezactivate „deliberat”, a fost deturnat de la traseul său inițial și a continuat să zboare mai multe ore.

Aproximativ 25 de țări participă la operațiunile de căutare a avionului, în două zone, din nordul și sudul Oceanului Indian.

Agenția France Presse prezintă filmul evenimentelor, potrivit scenariului confirmat în mare parte de autoritățile malaysiene.

Sâmbătă, la 8 martie, zborul MH370 decolează de la Kuala Lumpur la ora locală 00.41 (16.41 GMT, vineri) având la bord 239 de persoane, dintre care 227 de pasageri, cu destinația Beijing.

Zborul de noapte de era asigurat de comandantul Zaharie Ahmad Shah, 53 de ani, cu 30 de ani de experiență în cadrul companiei Malaysia Airlines, și de copilotul Fariq Abdul Hamid, în vârstă de 27 de ani.

Avionul Boeing 777-200 dispune de suficient carburant pentru a zbura opt ore: șase ore până la Beijing și două ore de rezervă, conform normelor în vigoare ale aviației civile.
Sistemele de mesaj ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), care transmit companiei mesajele privind eventualele defecțiuni tehnice sau privind oprirea sistemului, nu mai emit începând cu ora locală 01.07. Dezactivarea sistemului ar fi putut fi făcută doar de pilot sau de o persoană cu experiență, potrivit experților.

După puțin timp, turnul de control malaysian îi anunță pe piloți că urmează să iasă din spațiul aerian al țării și vor intra în spațiul aerian vietnamez. Controlorii de trafic au înregistrat atunci ultimul mesaj din cabina piloților: „Noapte bună”. Identitatea celui care a vorbit nu este cunoscută ( ar fi putut fi pilotul, copilotul, sau o persoană străină), dar se știe că sistemele ACARS au fost dezactivate.

În plus, dispozitivele care oferă informații în timp real în legătură cu localizarea și altitudinea avionului au fost dezactivate 14 minute mai târziu, după sistemele ACARS, la ora 01.21. Spre deosebire de sistemele ACARS, întreruperea dispozitivelor privind localizarea și altitudinea avionului este o operațiune relativ ușoară, acestea fiind întrerupte și în cazul a trei dintre cele patru avioane deturnate la 11 septembrie 2001 în Statele Unite.

Avionul dispare de pe ecranele radarelor civile malaysiene la ora 01.30, dar continuă să apară pe radarele militare până la ora 02.15, fără a fi însă identificat ca fiind zborul MH370.

La jumătatea traseului între coastele Malaysiei și Vietnamului, avionul face o schimbare bruscă de traseu, spre vest, în direcția peninsulei malaysiene, iar ulterior spre nord-vest.
Potrivit The New York Times, avionul și-a schimbat de mai multe ori direcția și altitudinea, după pierderea contactului cu turnul de control.

Astfel, avionul ar fi urcat până la altitudinea de 13.700 de metri, cu mult peste limita autorizată pentru un Boeing 777, înainte de a coborî neregulat în apropiere de Penang, o insulă malaysiană. Informațiile nu au fost însă confirmate de autorități.

Ultima comunicare a fost înregistrată de sateliți la 08.11, moment în care rezervele de carburant ale avionului erau aproape epuizate. Din nefericire, aceste date nu permit localizarea aparatului. Informațiile înregistrate de comunicațiile radio și de sateliți au permis însă delimitarea a două zone – una mergând din Malaysia până în Asia Centrală, cealaltă la sud de Oceanul Indian – luate în calcul pentru traseul avionului.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
O ucraineancă dată dispărută a fost găsită în mansarda unui român. Ce au declarat cei doi poliției: „Ea a fost cea care a organizat totul”
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Dispariția sufrageriei. Cum trăiesc tinerii fără spații comune și ce pierd odată cu ele