Explorarea planetei Marte. Ce s-a întâmplat cu sondele trimise de China, SUA și Emiratele Arabe Unite (VIDEO) / Sursa FOTO: https://live.staticflickr.com
Publicat: 09/02/2021, 10:10
Actualizat: 09/02/2021, 10:11

Explorarea planetei Marte poate începe. Cele trei misiuni demarate în urmă cu șase luni de Emiratele Arabe Unite, China şi Statele Unite ale Americii se apropie de destinaţie. Dispozitivele vor fi plasate pe orbitele prestabilite în jurul Planetei Roşii în zilele de 9, 10 şi 18 februarie.

Toate cele trei misiuni au început în iulie 2020, într-o perioadă în care planetele Marte şi Pământ s-au aflat la cea mai mică distanţă posibilă una față de cealaltă, aproximativ 500 de milioane de kilometri.

America, singura țară care a asolizat pe Marte

Nu există nicio garanție că aceste trei misiuni vor fi un succes, asta mai ales în condiţiile în care, din punct de vedere istoric, mai mult de jumătate dintre misiunile lansate de pe Pământ au eşuat. De altfel, doar America a reuşit să asolizeze obiecte pe Marte – de 8 ori, din 1976 şi până în prezent.

Sonda arabă Al-Amal este prima care va ajunge la destinaţie, urmând să se plaseze pe orbita aleasă în jurul lui Marte la 9 februarie ora 15:30 GMT. Dintre cele trei misiuni menţionate, cea a Emiratelor Arabe Unite are cel mai redus grad de periculozitate, căci misiunea nu implică şi o asolizare. Sonda Al-Amal se va plasa pe o orbită eliptică în jurul lui Marte, de unde va transmite date ştiinţifice despre atmosfera şi ciclurile climatice timp de un an marţian (687 de zile terestre).

Deplasându-se cu viteza de 11 km/s, principalul obiectiv al sondei este de a monitoriza clima marţiană şi de a obţine date despre pierderea de gaze atmosferice în spaţiu.

China a trimis pe Marte sonda Tianwen-1

Lansată la 23 iulie 2020, misiunea chineză Tianwen-1 are obiectivul ambiţios de a trimite un rover robotizat la suprafaţa lui Marte. Asolizarea este anunţată pentru luna mai, însă sonda care transportă acest rover urmează să se plaseze pe orbită la data de 10 februarie .Obiectivele ştiinţifice ale acestei misiuni sunt legate de realizarea unei hărţi geologice şi de localizarea depozitelor de apă îngheţată ale planetei Marte.

Roverul care va asoliza cântăreşte 240 de kilograme, fiind extrem de uşor prin comparaţie cu alte rovere trimise la suprafaţa lui Marte, şi este dotat cu 6 instrumente ştiinţifice, printre care două camere foto/video şi un radar.

America insistă cu roverul Perseverance

Și NASA a trimis un rover robotizat, Perseverance, care urmează să asolizeze în seara zilei de 18 februarie în craterul Jezero – un loc despre care se crede că era acoperit cu apă în urmă cu 3,5 miliarde de ani şi unde ar putea să se fi păstrat urme de viaţă. Roverul construit de NASA cântăreşte 1.050 de kilograme şi este echipat cu 23 de camere şi un instrument de forare pentru a extrage eşantioane de sol de la diferite adâncimi din crater.Perseverance este dotat şi cu microfoane, fiind prima misiune care va înregistra şi sunetele ambientale de pe o altă planetă.

O altă componentă importantă a acestei misiuni americane este mini-elicopterul Ingenuity, care cântăreşte 1,8 kilograme şi este dotat cu rotoare care se învârtesc cu 24.000 RPM – probabil suficient pentru ca Ingenuity să devină primul elicopter care zboară deasupra peisajului marţian. Echipat cu două camere foto/video, Ingenuity urmează să realizeze o serie de fotografii de la înălţime asupra terenului marţian.

„Nu e bine deloc”. Starea de sănătate a Regelui Charles s-ar fi înrăutățit. Palatul Buckingham...
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis!...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o...
Ce a pățit o româncă, după ce a cumpărat o caserolă cu aripioare de pui...
Regele Charles este într-o stare REA! S-au activat planurile de înmormântare!
Craterul din Slănic se măreşte, iar crăpăturile au ajuns la blocurile şi la casele din...
Cine este Ramona, tânăra de 28 de ani care ar fi căzut în gol de...
EXCLUSIV: 50 de lei o porție de hamsie la malul mării! Ce prețuri au restaurantele...
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai...
Un veteran NASA a descoperit o nouă FORȚĂ a naturii, neștiută până acum
Devine ILEGAL în România. Legea e adoptată. Se aplică din 28 aprilie pentru toată lumea
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Regele Charles în stare gravă! Se pregătește înmormântarea!
Leo de la Roșiori a făcut mărturisiri emoționante despre momentele de marginalizare pe care le-a...