Compania Meta a anunțat vineri că va fi obligată să renunțe la publicitatea politică pe platformele sale din Uniunea Europeană începând cu octombrie, din cauza unor reguli pe care compania, care deține Facebook și Instagram, le-a numit „impracticabile”.
Compania americană de social media Meta a anunțat că va opri toate reclamele legate de politică, alegeri și probleme sociale pe platformele sale din UE începând cu luna octombrie, din cauza legislației privind publicitatea politică, arată Euronews.
Meta, care deține Instagram, Facebook, Threads și Whatsapp, a transmis printr-un comunicat că regulamentul UE privind transparența publicității politice (TTPA) „introduce provocări operaționale semnificative și incertitudini juridice” și „cerințe impracticabile”.
TTPA, care vizează combaterea manipulării informațiilor și a interferenței străine în alegeri, a intrat în vigoare în aprilie 2024, dar majoritatea prevederilor vor deveni pe deplin aplicabile pe 10 octombrie anul acesta. Conform regulilor, reclamele politice trebuie să poarte o etichetă de transparență și să identifice clar informațiile-cheie, cum ar fi sponsorii, alegerile de care sunt legate, sumele plătite și tehnicile de direcționare.
Copania a transmis că are implementate instrumente încă din 2018 care oferă transparență pentru reclamele despre politică și alegeri. Conform acestor reguli, platformele le-au cerut agenților de publicitate să finalizeze un proces de autorizare, iar Meta a stocat aceste date în biblioteca sa de reclame disponibilă publicului. Cu toate acestea, noile obligații TTPA „creează un nivel insuportabil de complexitate și incertitudine juridică pentru agenții de publicitate și platformele care operează în UE”, a declarat compania.
Compania a adăugat că, din cauza restricțiilor, „oamenii vor vedea reclame mai puțin relevante pe platformele noastre”. Meta a mai transmis că persoanele sau candidații din UE pot posta și dezbate în continuare despre politică pe platformele sale.
Anunțul gigantului tehnologic vine după ce Google a declarat în noiembrie anul trecut că va interzice și reclamele politice din cauza regulilor UE. Modificările se aplică doar statelor europene, mai notează sursa citată.
RECOMANDAREA AUTORULUI:
Sursa foto: Shutterstock