Prima pagină » Știri externe » Primele concluzii în catastrofa aviatică din Coreea. Impactul cu păsări nu putea și defecta trenul de aterizare. ZIDUL FATAL de la capătul pistei

Primele concluzii în catastrofa aviatică din Coreea. Impactul cu păsări nu putea și defecta trenul de aterizare. ZIDUL FATAL de la capătul pistei

Primele concluzii în catastrofa aviatică din Coreea. Impactul cu păsări nu putea și defecta trenul de aterizare. ZIDUL FATAL de la capătul pistei

Pene de pasăre au fost găsite pe unul dintre motoarele avionului Boeing, operat de Jeju Air, care s-a prăbușit pe 29 decembrie în Coreea de Sud. Experții au atras în același timp atenția asupra barierei de care s-a izbit avionul care aterizase pe burtă, în urma unei presupuse defecțiuni a trenului de aterizare, publică Reuters.

Ministrul sud-coreean al transporturilor a declarat marți că intenționează să demisioneze pentru a-și asuma responsabilitatea pentru prăbușirea unui avion Boeing operat de Jeju Air pe 29 decembrie.

Zborul Jeju Air 7C2216, care a plecat din capitala thailandeză Bangkok spre Muan, în sud-vestul Coreei de Sud, a aterizat pe burtă, a parcurs pista aeroportului regional și a explodat după ce a lovit un zis aflat la marginea pistei.

„Mă simt responsabil pentru acest dezastru”, a declarat Park Sang-woo la o conferință de presă. El a declarat că va încerca să găsească momentul potrivit pentru a demisiona după ce va aborda situația actuală.

Zidul de la capătul pistei, amplasat catastrofal

Ministerul Transporturilor a declarat, de asemenea, că va îmbunătăți rapid siguranța sistemului de aterizare care, potrivit experților, ar fi contribuit la accidentul catastrofal soldat cu moartea a 179 de oameni.

Experții în siguranță aeriană au declarat că zidul de care s-a izbit avionul, conceput pentru a susține antena utilizată pentru a ghida aterizările în condiții de vizibilitate redusă, era prea rigid și prea aproape de capătul pistei.

Joo Jong-wan, ministrul adjunct al transporturilor pentru aviație civilă, a recunoscut că măsurile de siguranță nu au fost suficiente la construirea acestui zid, dar a afirmat că acestea au fost luate în conformitate cu reglementările din Coreea și din străinătate.

Poliția investighează în prezent modul în care a fost construit zidul, a spus el. Săptămâna trecută, poliția a efectuat percheziții la Jeju Air și la operatorul aeroportului internațional Muan, în cadrul anchetei privind accidentul.

Informațiile din cutiile negre nu au fost încă descifrate

În același timp, pene de pasăre au fost găsite pe unul dintre motoarele recuperate de la locul accidentului, a declarat investigatorul principal Lee Seung-yeol, adăugând că imaginile video au arătat că a existat o lovitură de pasăre pe unul dintre motoare.

Doi dintre anchetatorii coreeni au plecat luni în Statele Unite pentru a recupera și analiza, împreună cu Consiliul național pentru siguranța transporturilor din SUA, cele două cutii negre care conțin informații esențiale despre accident.

Lee a declarat că va fi nevoie de trei zile pentru a extrage fișierele și de alte două zile pentru a face analiza preliminară a informațiilor de bază, cum ar fi dacă unul sau două motoare au cedat.

Rămâne neclar de ce avionul nu și-a deschis trenul de aterizare și ce l-a determinat pe pilot să se grăbească să încerce a doua oară aterizarea după ce a anunțat controlul traficului aerian că avionul a fost lovit de o pasăre și a declarat stare de urgență.

Experții spun că loviturile de păsări nu cauzează de obicei defectarea trenului de aterizare.

Anchetatorii au compilat sâmbătă transcrierea completă a înregistrării vocii din cabina de pilotaj recuperată din epava avionului Jeju Air și vor stabilit dacă să o publice sau nu.

Citiți și: Apar primele DATE oficiale despre avionul prăbuşit în Coreea de Sud. Ce au descoperit anchetatorii după ce au studiat una dintre cutiile negre

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Dormitul cu televizorul pornit. Ce spun specialiștii despre efectele asupra sănătății
Digi24
„Macron l-a trădat pe Merz și știe că va trebui să plătească”. Cum s-au inversat rolurile Franței și Germaniei în Uniunea Europeană
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather anunță o lună ianuarie 2026 cum nu a mai fost în România. Ce se întâmplă în București
Prosport.ro
Cea mai frumoasă profesoară de matematică din România e colega lui Gabi Tamaș!
Adevarul
„Asta e tot ce vreau eu”. Reacția virală a unei mame filipineze din România a emoționat internetul
Mediafax
Jucării periculoase de Crăciun. Cum unele jucării populare pot deveni un risc real pentru copii și părinți
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Cancan.ro
Mihaela Rădulescu, gest sfâșietor când și-a văzut mama în sicriu. Nu s-a mai putut abține
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Puțini îi știu numele, dar invenția ei a schimbat viața a milioane de femei
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu