Țara care interzice mașinile NOI pe benzină, motorină și hibrid din 2035

Țara care interzice mașinile NOI pe benzină, motorină și hibrid din 2035
Publicat: 04/02/2020, 15:37

Primul ministru Boris Johnson încearcă să folosească anunțul pentru a spori precepția legată de mediu a Regatului Unit, după ce l-a concediat pe șeful unei conferințe privind schimbările climatice din Glasgow, planificată pentru noiembrie, cunoscută sub numele de COP26.

Summitul COP26 de două săptămâni este considerat un moment al adevărului pentru Acordul de la Paris din 2015 privind combaterea încălzirii globale, cu responsabilitatea de a convinge marile țări poluante să accepte reduceri de emisii mai ambițioase.

Marea Britanie s-a angajat să ajungă la zero emisii până în 2050, dar Rebecca Newsom, șefa organizației Greenpeace din Marea Britanie, a declarat că Johnson trebuie să ia măsuri mai ample decât cele pentru transport.

„Avem nevoie de o regândire completă a modului în care ne alimentăm economia, ne construim case, ne mișcăm și ne creștem mâncarea”, a spus ea.

Pasul Marii Britanii este o victorie pentru mașinile electrice care, multiplicate la nivel global, ar putea afecta situația producătorilor de petrol, ar transforma industria auto și una dintre emblemele capitalismului din secolul XX: automobilul în sine.

Țări și orașe din întreaga lume au anunțat că intenționează să interzică vehiculele diesel în urma scandalului Volkswagen din 2015, pe fondul regulilor mai dure privind dioxidul de carbon ale UE.

Primarii din Paris, Madrid, Mexico City și Atena au spus că intenționează să interzică vehiculele diesel în centrele orașelor până în 2025. Franța se pregătește să interzică vânzarea de mașini cu ardere internă până în 2040, iar parlamentul norvegian și-a stabilit un obiectiv ca până în 2025 toate automobilele să fie cu emisii zero.

Interdicția reprezintă o amenințare pentru locurile de muncă din Germania, întrucât Marea Britanie este cea mai mare piață de export pentru producătorii de mașini, reprezentând aproximativ 20% din vânzările globale.

Modelele diesel și pe benzină reprezintă în continuare 90% din vânzările din Marea Britanie, iar potențialii cumpărători de modele mai ecologice sunt îngrijorați de disponibilitatea limitată a punctelor de încărcare, de autonomia anumitor modele și de costuri.

Foto: Publimedia / Octav Ganea

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie de 60 de ani, cu un aspect uluitor de tânăr, a câștigat un...
Gestul făcut de Alexandru Ciucu față de Alina Sorescu, după ce și-a ascuns relația paralelă...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Replica ironică a unui general finlandez, după ce Rusia a amenințat că va trimite rachete...
Umilită din cauza listei de cumpărături! Ce a pățit Lili din Iași, după ce a...
Alimentul pe care Nadia Comăneci îl mănâncă zilnic, imediat cum se trezește. Dieta de nota...
Românii care se pot pensiona cu 5 ani mai devreme, din toamnă. Noua lege aduce...
Știrea momentului despre Iliescu! Breaking news!
Doliu la Casa Regală Britanică. Prințesa Beatrice a trecut prin clipe grele după ce primul...
Wow sau Bau? Cât de mult le-a schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
USR a depus plângere pentru grup infracţional organizat împotriva „caracatiţei lui Piedone”
Semnal CIUDAT de la o galaxie DIN APROPIERE! Cercetătorii din toată lumea l-au primit
Dispare numerarul? Decizia finală UE pentru plata cu BANCNOTE
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Getuța Sterp, mesaj pentru urmăritorii care spun că prețurile produselor de la stână sunt scumpe....
Cansu Dere, motivul pentru care a luat o pauză de la aparițiile pe micile ecrane
BANCUL ZILEI. Polițistul la stomatolog: - Măseaua este moartă! Îi punem coroană?
Peste 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume trăiesc cu durere cronică