Renault a raportat miercuri o creștere nulă a volumelor de vânzări în trimestrul al doilea, în condițiile în care prăbușirea cererii pentru utilitare în Europa a contrabalansat creșterea vânzărilor de autoturisme.
Volumele de vânzări în luna iunie ale grupului auto francez au fost sub așteptări, fiind în scădere cu 0,1%, în pofida lansării mai multor modele noi. Comparativ, în primul trimestru al acestui an, vânzările Renault au crescut cu 2,8%, informează Reuters.
„Pe tot parcusul primului semestru am văzut o concurență acerbă între jucătorii de pe piața vehiculelor comerciale din Europa. În acest context, când 70% din vânzările grupului sunt reprezentate de autoturisme, lipsa cererii pentru autoutilitare, cea care făcea diferența, se resimte acum în venitul companiei. Desigur, suntem într-un scenariu dificil din punct de vedere economic, marcat de incertitudini, pe fondul războaielor comerciale aflate în derulare”, a declarat Ivan Segal, director de vânzări și operațiuni la nivel global pentru marca Renault.
În prezent, Renault este condus de directorul său financiar, Duncan Minto, pe măsură ce caută un nou CEO care să îl înlocuiască pe Luca de Meo, care a plecat luna aceasta pentru a conduce grupul de lux Kering.
Pe ansamblu, în primele șase luni ale acestui an vânzările de autoturisme Renault au crescut cu 2,7%, însă vânzările de utilitare au scăzut cu aproape 29%.
RECOMANDAREA AUTORULUI