7 beneficii ale consumului de spanac

Redactor:
Simona Tudorache
7 beneficii ale consumului de spanac
Mâncarea preferată a lui Popeye Marinarul, spanacul, poate fi leacul pentru zeci de afecțiuni. Nutriționistul Anca Alungulusei spune pentru Gândul cum îl putem consuma și de ce e bine să îl includem în regimul nostru de viață.

„Spanacul este considerat un aliment vital pentru întregul tract digestiv (stomac, duoden, intestin subțire, intestin gros). Practic, spanacul este cel mai bun material organic pentru curățarea, reconstrucția și regenerarea tractului intestinal. De exemplu, sucul proaspăt de spanac crud, consumat cel puțin o dată pe săptămână, ajută foarte mult persoanele care au problemă cu constipația și tranzitul intestinal,” spune nutriționistul Anca Alungulesei pentru Gândul.

Spanacul se poate consuma crud, în salate, sucuri sau în smoothie-uri. „Prin gătire, moleculele de acid oxalic din spanac devin anorganice, ca urmare a expunerii la căldură și pot duce la formarea de cristale de acid oxalic în rinichi.  Deci, cea mai bună soluție este să-l consumăm în stare crudă. Beneficiile spanacului se datorează multitudinii de nutrienți pe care îi conține: minerale, vitamine, pigmenți și fito nutrienți, inclusiv potasiu, mangan, zinc, magneziu, fier și calciu”, mai spune nutriționistul pentru Gândul.

1. Spanacul previne ulcerul gastric: S-a constatat că atât spanacul cât și alte legume au capacitatea de a proteja mucoasa stomacului, scăzând astfel probabilitatea apariției ulcerului gastric.

2. Protejează creierul: Mai multe componente din spanac, precum potasiul, acidul folic și diferiți antioxidanți, ne oferă beneficii nenumărate, cu condiția să-l consumăm cu regularitate. Acidul folic reduce apariția bolii Alzheimer, astfel că spanacul este o opțiune foarte bună pentru persoanele care prezintă un risc ridicat de tulburări neuronale și cognitive. Potasiul păstrează sănătatea creierului și relaționează cu creșterea fluxului sanguin cerebral, concentrarea și activitatea neuronală.

3. Reglează tensiunea arterială: Spanacul este bogat în potasiu și are un conținut scăzut de sodiu. Această combinație de minerale este de un real ajutor pentru persoanele cu tensiune arterială crescută. Potasiul scade tensiunea arterială, sodiul o crește. De asemenea, acidul folic din spanac contribuie la reducerea hipertensiunii arteriale și relaxează vasele de sânge, în timp ce este menținut fluxul sanguin adecvat.

4. Reduce inflamația: Spanacul este una dintre cele mai puternice plante atunci când vine vorba de reducerea inflamației în întreg organismul. Este recomandat în special persoanelor care au probleme cu artrita și guta.

5. Ajută la întărirea oaselor: Spanacul este o sursă bună de vitamina K. În afară de aceasta, alte minerale, cum ar fi manganul, cuprul, magneziul, zincul și fosforul ajută, de asemenea, la construirea oaselor puternice. Aceste minerale sunt esențiale și pentru menținerea dinților și a unghiilor sănătoase.

6. Îmbunătățește activitatea metabolică: Cantitatea de proteină care se găsește în spanac este foarte ușor de descompus și extrem de ușor de asimilat de către organism.

7. Spanacul are grijă de pielea noastră: S-a demonstrat că diferiții fito nutrienți și pigmenți pe care îi conține spanacul protejează pielea de razele nocive ale soarelui, inclusiv razele UV.

 

 

Inchide