Cinci obiceiuri practice pentru o dietă sănătoasă

Cinci obiceiuri practice pentru o dietă sănătoasă
Publicat: 16/02/2014, 17:32
Actualizat: 19/05/2015, 03:18

Zilnic suntem bombardați cu tot felul de mesaje despre ce înseamnă o alimentație sănătoasă. Medicul nutriționist Mihaela Bilic, autoarea cărții „Sănătatea are gust”, a realizat un top 5 obiceiuri practice pentru o alimentație sănătoasă.

● Mâncați zilnic legume proaspete. „Sunt bogate în apă, fibre, vitamine, minerale și fitonutrienți. Lucrul cel mai important de reținut în privința legumelor este că au un conținut scăzut de calorii. Deci, nu ezitați să abuzați de ele”, a spus dr. Bilic.

● Beți apă chiar dacă nu vă este sete. Nutriționista spune că de cele mai multe ori senzația de foame este confundată cu nevoia de a bea apă.

● Nu săriți peste micul dejun. Organismul nostru are nevoie de un aport de energie în prima parte a zilei și dacă nu primește va fi obligat să reducă cheltuielile metabolice corespunzătoare.

● Mâncați zilnic produse lactate slabe. Astfel, laptele proaspăt, iaurtul și brânza de vaci nu ar trebui să lipsească din meniul zilnic. Acestea sunt principalele surse de calciu pentru organism.

● Oferiti-vă săptămânal un moment de plăcere alimentară. „Bucurați-vă de el din plin, fără nicio urmă de vină. Mâncarea este și trebuie să rămână o plăcere”, a mai precizat dr. Mihaela Bilic.