Cum afectează telefonul mobil calitatea somnului

Redactor:
Gândul
Cum afectează telefonul mobil calitatea somnului
Un tânăr din doi se simte obosit în timpul săptămânii. Aceasta este concluzia studiului realizat de cercetători de la Înalta Școală pentru Științe Aplicate din Zurich . Specialițtii pun acestă situație pe seama petrecerillor și jocurile de calculator dar surprinzător si pe cea a telefonul mobil care poate fi dăunător pentru calitatea somnului.

Motivul pentru care telefoanele mobile dăunează somnului este, după cum spun cerccetătorii, lumina albastră a ecranelor de la telefoanele mobile. Această lumină întârzie secreția melatoninei, hormonul numit „al somnului”, arată un studiu citat de 20minutes.ch.

Studiul a urmărit să verifice dacă telefoanele inteligente care sunt utilizate adesea de tineri înainte să se culce influențează în vreun fel somnul și odihna la ceastă categorie de populație, a precizat instituția de învățământ elevețiană într-un comunicat.

Conform rezulatatelor cercetării majoritatea persoanelor intervievate, cu vârste cuprinse între 12 și 19 ani, dorm opt ore pe noapte cât este necesar. Cu toate acestea mai mult de jumătate dintre subiecți  nu se simt suficient de odihniți în timpul săptămânii, indiferent de vârstă.  Cercetătorii au stabilit că cei care nu se simt odihniți au o proastă calitate a somnului, iar cauzele acesteia sunt  petrecerile, jocurile video, dar și  trimiterea de fotografii sau de filme pe smartphone sau chiar  folosirea telefonului mobil ca ceas deșteptător.

În cazul telefoanelor mobile apariția problemelor de somn este cauzată de lumina albastră a ecranelor care inhibă secreția de melatonină,  mai afirmă autorii cercetării

Tot cercetătorii de la  Înalta Școală pentru Științe Aplicate din Zurich au stabilit și care sunt activitățile cu efect contrar. Astfel printre cele cu efect pozitiv asupra calității somnului ei enumeră lectura unei cărți sau o activitate în familie.

Îm urma cercetării, autorii studiului recomandă scoaterea telefonului mobil din dormitor și reducerea timpului petrecut cu jocurile video și spun chiar că înainte de culacare cu o oră e recomandat ca tinerii să stea deprte de orice ecran. Pentru o mai bună calitate a somnului crecetătorii elvețieni recomandă stingerea aparatelor mobile sau punerea lor în modul „avion” și înlocuirea acestora cu un ceas deșteptător.

 

Inchide