Facebook dezvoltă în secret un nou site. Ce este „Facebook at Work”

Redactor:
Silviu Bănilă
Facebook dezvoltă în secret un nou site. Ce este „Facebook at Work”
Facebook dezvoltă în secret un nou site, denumit „Facebook at Work", pentru a cuceri și zona corporate. Rețeaua socială dorește să ofere un instrument de comunicare la nivel profesional, în speranța că va putea rivaliza cu Google, Microsoft și LinkedIn.

Noul instrument Facebook le va permite utilizatorilor să comunice între ei și să transmită documente, rivalizând cu Google Drive și Microsoft Office. Noul site va semăna cu Facebook – având newsfeed-uri și grupuri – dar angajații vor putea să separe profilul personal de cel profesional.

Angajații Facebook au folosit site-ul în activitatea lor zilnică și s-au declarat mulțumiți. Proiectul a început anul trecut și este testat alături de alte companii, pe măsură ce se apropie data de lansare. Unii dintre tehnicienii care lucrează la site-ul Facebook at Work se află în Londra. Facebook ar putea acapara o parte din cota de piață a LinkedIn, rețeaua de socializare pentru profesioniști, care are 90 de milioane utilizatori activi în fiecare lună. LinkedIn este lider pe segmentul de business networking, dar Facebook at Work ar putea să rivalizeze cu Google Drive, Microsoft Outlook, Office și Yammer.

Pentru a se integra în universul corporate, Facebook va trebui să câștige încrederea companiilor și organizațiilor, care vor dori ca datele și conversațiile lor să rămână confidențiale. Multe companii, care se tem că angajații ar putea pierde timpul pe rețelele sociale, au restricționat accesul la Facebook.

Compania nu va cere niciun ban în schimbul serviciului său, cel puțin la începutul utilizării Facebook at Work. Facebook obține cei mai mulți bani din publicitate și cu cât utilizatorii petrec mai mult timp pe site-ul de socializare, cu atât se rotunjesc și veniturile lui Mark Zuckerberg. Fondatorul Facebook a declarat în luna iulie că rețeaua socială are un potențial uriaș de creștere pe termen lung. De exemplu, utilizatorii americani petrec, în medie, 40 de minute pe Facebook în fiecare zi, dar folosesc timp de nouă ore media digitală, telefoanele mobile și computerele. „Aici există o mare oportunitate. Putem schimba modul în care oamenii interacționează și distribuie conținut”, a declarat Zuckerberg.

Inchide