• Publicat:
  • Actualizat:
Magazin

FOTO. Peste 10.000 de delfini sunt uciși anual doar pentru a fi folosiți ca momeală pentru rechini

FOTO. Peste 10.000 de delfini sunt uciși anual doar pentru a fi folosiți ca momeală pentru rechini
O anchetă realizată de publicația Daily Mail în Peru a scos la iveală date cutremurătoare referitoarea la pescuitul ilegal: aproximativ 10.000 de delfini sunt uciși anual doar pentru a fi folosiți drept momeală pentru rechini.

O anchetă realizată de publicația Daily Mail în Peru a scos la iveală date îngrijorătoare referitoare la pescuitul ilegal: aproximativ 10.000 de delfini sunt uciși anual doar pentru a fi folosiți drept momeală pentru rechini.

Tragedia este dublă: o dată pentru că pescuitul acestor mamifere este interzis prin lege, dar și pentru că deseori rechinii prinși cu momeală de delfin aparțin unor specii rare, unele dintre ele protejate prin lege.

Deși știu asta, pescarii, care au botezat delfinii „porci de mare”, preferă totuși această metodă foarte puțin costisitoare.

Foto: Daily Mail

„Carnea de delfin o folosim doar pentru rechinii albaștri. Când îl tai, delfinul sângerează foarte mult. Rechinilor albaștri le place grăsimea, iar delfinii sunt plini de grăsime”, a explicat căpitanul unui vas care pleacă desori în larg în acest scop.

Foto: Daily Mail

„Înțeleg că este ilegal pescuitul delfinilor. Dar pentru mine este o necesitate, așa îmi pot menține cheltuielile la un nivel minim. (…) Momelile speciale pentru rechini sunt foarte scumpe”, a adăugat el, precizând totodată că toți pescarii din zonă folosesc acest „truc”.

Foto: Daily Mail

În mod normal, echipajul care a acceptat să stea de vorbă cu jurnaliștii ucide aproximativ 35 de delfini pe an. Totuși, având în vedere că în Peru există 500 de bărci care pleacă în larg pentru a pescui rechini, datele reale pot fi mult mai grave.

„Afacerea” este însă mult prea profitabilă pentru a fi stopată în vreun fel: carnea de rechin, extrem de scumpă, este vândută pe piața neagră, deseori imediat de bărcile pescarilor ajung în port, iar mai departe ajunge în bucătăriile restaurantelor din întreaga lume.

Inchide