Prima pagină » Magazin » Gravidele ar avea voie să bea vin și cafea. Ce spune ultimul studiu

Gravidele ar avea voie să bea vin și cafea. Ce spune ultimul studiu

Gravidele ar avea voie să bea vin și cafea. Ce spune ultimul studiu
Femeile însărcinate pot bea alcool și cafea, susține o nouă carte controversată care își propune să risipească "miturile maternității", scrie Daily Mail.

Femeile însărcinate pot bea alcool și cafea, susține o nouă carte controversată care își propune să risipească „miturile maternității”, scrie Daily Mail.

Atunci când rămâne gravidă, orice femeie primește sfaturi de la medici și apropiați că alcoolul,  cafeaua, brânza nepasteurizată și țigări sunt pe lista de alimente interzise. Economista Emily Oster, școlită la Harvard, vine să demonteze aceste mituri și spune că vinul și cafea ce cauzează  daune la copiii nenăscuți nu este nimic mai mult decât un „mit al maternității”.

De fapt, Oster își povestește propria experiență a gravidității, când a fost sfătuită să renunțe la cele patru cești de cafea pe zi. Femeia nu a vrut să renunțe la obiceiul ei, așa că a lansat o cercetare prin care a ajuns la concluzia că cei care lasă consumul de cafea la rate mai mari de avort spontan greșesc.

Despre alcool, Oster a fost sfătuită  de către medicul ei că unul sau două pahare de vin pe săptămână sunt suficiente. Dar pentru că nu era convinsă, gravida a luat la puricat zeci de studii pentru a ajunge la date cât de cât bune.

„Acest lucru s-a întâmplat din cauză că eu am  pregătirea de  economist venit și  am știut suficient pentru a citi numerele corect. Ceea ce am descoperit a fost surprinzator.”, a spus femeia.

Printre studii, Oster a analizat unul care a apărut în revista Pediatrics, unde concluzia era că doar un pahar pe zi a fost de ajuns pentru a pune copiii nenăscuți în pericol de a se naște cu probleme comportamentale.

Problema este cocaina, nu un pahar ocazional de Chardonnay. Cocaina face din copilul tău un viitor adult mai susceptibil de a avea probleme de comportament„, a conchis Oster, care acum crede femeile ar trebui să aibă unul sau două pahare de vin pe săptămână în timpul primului trimestru de sarcină, un pahar pe zi  în a doua și a treia fără a se preocupa deteriorarea copilul lor.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
„2,5 milioane de euro în doar jumătate de zi”. Bogdan Ivan îl pune la zid pe Bolojan
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
„Nu uitați că președintele e matematician!” Eugen Tomac explică de ce Nicușor Dan întârzie să desemneze premierul
Click
Coșmar pentru pasagerii unui zbor Ryanair. Oamenii au leșinat și au vomitat după ce au stat blocați în avion
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Ce obiecte din casă îi pot face rău pisicii? Iată ce spun specialiștii!