Prima pagină » Magazin » INDUSTRIA HITURILOR – De ce folosește Rihanna din ce în ce mai puține cuvinte în cântecele ei – ANALIZĂ

INDUSTRIA HITURILOR – De ce folosește Rihanna din ce în ce mai puține cuvinte în cântecele ei – ANALIZĂ

INDUSTRIA HITURILOR - De ce folosește Rihanna din ce în ce mai puține cuvinte în cântecele ei - ANALIZĂ
Motivul pentru care cântăreața Rihanna folosește din ce în ce mai puține cuvinte în cântecele ei a fost dezvăluit într-o analiză publicată, miercuri, pe site-ul revistei americane Time, informează lemonde.fr.

Motivul pentru care cântăreața Rihanna folosește din ce în ce mai puține cuvinte în cântecele ei a fost dezvăluit într-o analiză publicată, miercuri, pe site-ul revistei americane Time, informează lemonde.fr.

„Dragă Rihanna, suntem îngrijorați pentru tine” – astfel se adresează jurnaliștii din departamentul muzical al săptămânalului american Time, într-o scrisoare deschisă adresată celebrei cântărețe, ce a fost publicată, miercuri, pe site-ul acestei reviste. Jurnaliștii de la Time sunt îngrijorați pentru că vocabularul Rihannei pare să se diminueze de la o piesă la alta. El a atins un nivel „abisal”, de doar 67 de cuvinte, în cel mai recent single lansat de cântăreață, intitulat „Diamonds”. În plus, hitul ei din această vară, „Where Have You Been”, a inclus doar 40 de cuvinte.

Cu toate acestea, nu trebuie să se creadă că Rihanna ar fi pe cale să devină „mută”. Se pare însă că artista născută în Barbados preferă „bâlbâielile” muzicale, combinând cuplete și refrene, în grupuri mici de cuvinte, repetate obsesiv.

Potrivit bloggerului și compozitorului Graham English, citat de revista Time, un cântec pop clasic numără între 100 de cuvinte și 300 de cuvinte diferite. Slate, o publicație ce apare exclusiv online, precizează faptul că muzicianul britanic Paul McCartney a compus celebra piesă „Let It Be” cu doar 139 de cuvinte. Cantitatea nu este, în ceea ce privește muzica pop, o garanție a calității. Totuși, în domeniul ei, Rihanna tinde să atingă adevărate culmi ale minimalismului: rivalele ei Ke$ha și Beyonce interpretează piese ale căror versuri sunt totuși puțin mai bogate în cuvinte.

Rihanna nu își compune însă singură piesele pe care le cântă. Această caracteristică, combinată cu capacitatea ei de a lansa un album pe an, începând din 2005 (exceptând 2008), i-a adus o reputație de „artistă prefabricată”. Această critică se face resimțită și în scrisoarea publică postată pe site-ul revistei Time. Totuși, Frank Sinatra și Elvis Presley nu compuneau nici ei textele pentru piesele lor. De asemenea, rivalele Rihannei sunt „aprovizionate” cu texte muzicale de același grup mic de compozitori americani.

În ianuarie, jurnalista de la departamentul muzical al publicației The New Yorker, Sacha Frere-Jones, explica acest proces de fabricare a unui hit și a alcătuit portretul uneia dintre aceste textiere, relativ necunoscuta Ester Dean. Această tânără femeie compune cântând, strigând și gesticulând, notând tot ce îi trece prin minte, într-un studio de înregistrări, în momentul în care colegii ei producători îi prezintă o casetă demo. Această „expertă” acționează astfel din instinct, alcătuind, uneori doar în câteva minute, melodii, texte și celebrele „hooks” – acele fraze muzicale care au la bază mai mult ritmuri și atitudine decât sens și care atrag atenția ascultătorilor în doar câteva secunde.

Pentru Rihanna, Esthr Dean a compus „hook”-urile de la piesele „Rude Boy” („Come on, rude boy, boy, can you get it up/ Come on, rude boy, boy, is you big enough?”), „S&M” („Na-na-na-na/ Come on”) și „What’s My Name” („Oh, na-na, what’s my name?”). Este evident că Rihanna adoră aceste „hook”-uri, prezente în număr mare în piesele ei, care au devenit în ultima vreme tot mai simple. Jurnaliștii americani se întreabă dacă artista riscă să își piardă astfel din „eficiență”, dar vânzările discurilor ei contrazic această teorie.

Rihanna și-a lansat primul material discografic în 2005, iar primul ei single devenit Nr.1 a fost piesa „S.O.S.”. Au urmat alte trei piese care au ajuns pe prima poziție a clasamentelor muzicale, „Umbrella”, „Take a Bow” și „Disturbia”. În ultimii trei ani, cântăreața născută în Barbados a lansat de fiecare dată un album nou în luna noiembrie: „Rated R” (2009), „Loud” (2010) și „Talk That Talk” (2011).

Albumele sale s-au vândut în peste 25 de milioane de copii pe plan mondial, iar cântăreața a fost recompensată cu nouă premii Grammy.

Recomandarea video

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Un fost director Microsoft, impresionat de transformarea României din ultimii ani