Savanții ruși speră să trimită patru maimuțe pe planeta Marte în anul 2017

Publicat: 28/10/2015, 15:03

Experții Academiei Ruse de Știință antrenează patru macaci pentru a călători în spațiu și a se opri pe planeta roșie – chiar dacă nu este clar cum vor fi recuperate animalele.

Antrenamentul macacilor implică utilizarea unui joystick și rezolvarea unor puzzle-uri. Astfel, savanții speră ca primatele să fie capabile, după exercițiu, să facă față misiunii pe Marte, în cel mult doi ani.

Programul spațial a fost lansat în anii 1980 și este administrat de Institutul pentru Probleme Biomedicale, din academie.

Pentru asemenea proiecte științifice, maimuțele sunt crescut în ferme speciale, unde sunt selectate doar cele mai inteligente dintre ele.

În fiecare zi, cercetătoarea Inesa Kozlovskaia le învață pe maimuțe să folosească joystick-ul și să atingă țintele de pe un ecran.

După antrenament, maimuțele care au reușit să ducă la bun sfârșit exercițiu sunt recompensate cu suc. Macacii trăiesc în jur de 25 de ani, astfel încât cercetătorii speră să aibă timp să-i antreneze pentru misiunea de pe Marte.

Prima maimuță care a călătorit în spațiu a fost Albert I, în iunie 1948, lansată la bordul unei rachete militare americane V-2. Animalul s-a sufocat în timpul zborului și un an mai târziu, cercetătorii americani au lansat o altă primată în spațiu, Albert II, care s-a întors din misiune, dar a murit în momentul impactului cu solul.

În decembrie 1949, Albert IV, o altă maimuță, a fost trimisă în spațiu cu aparate care să-i măsoare funcțiile vitale. Aceasta nu a suferit nicio afecțiune în spațiu, dar a decedat la impactul cu Pământul, întocmai ca Albert II.

Doi ani mai târziu, maimuța Yorick a fost trimisă în spațiu alături de 11 șoareci și a devenit prima primată care a supraviețuit unei călătorii cosmice.

Ham, cunoscut drept Ham, Astrocimpanzeul, a fost lansat în spațiu în ianuarie 1961, la bordul unei rachete americane. Medicii i-au analizat semnele vitale și a reușit să tragă levierele din capsulă în timpul zborului, demonstrând că o primată poate executa asemenea acțiuni.

Zborul său a durat 16 minute și 39 de secunde și capsula a aterizat în Oceanul Atlantic. La începutul anilor 1950, doi câini sovietici, Dezik și Tsigan, au fost trimiși în spațiu și au supraviețuit. Dezik a murit însă în timpul celui de-al doilea zbor, alături de un alt câine, pe nume Lisa. Alți doi câini au decedat într-un nou zbor sovietic.

La rândul său, NASA speră să ajungă pe Marte în anul 2030. Dincolo de vehiculele de tip rover care se deplasează pe suprafața planetei roșii și adună informații, agenția spațială americană analizează efectele de lungă durată ale șederii în spațiul cosmic asupra oamenilor și „cobaii” NASA sunt doi gemeni.

Astronautul Scott Kelly a stat deja șase luni din anul pe care ar trebui să-l petreacă pe Stația Spațială Internațională, în timp ce fratele său, Mark, a rămas pe Pământ. NASA dorește să vadă în ce măsură s-a adaptat corpul lui Scott la viața în spațiu ,față de cel al fratelui său, scrie Daily Mail.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul mai mult
Cine a ucis-o pe Karen în 1966? Misterul a fost elucidat abia acum, iar descoperirea...
Anunţul momentului! Este vorba despre Florin Piersic
Scandalul care a distrus-o pe faimoasa jucătoare de tenis: tatăl ei, acuzat că a avut...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Unei femei i s-a cerut să se târască și să mugească la interviul pentru job....
De necrezut! Pe ce dată pică Paștele în 2025? Se întâmplă asta o dată la...
Boala RARĂ care îl face să pară 'însărcinat' tot timpul. Nici măcar medicii nu se...
Mesaje de Paște 2024. Urări calde și felicitări pentru cei dragi
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Program Metrorex și STB de Paște 2024. Cum vor circula mijloacele de transport în Capitală,...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
Xi Jinping vizitează Franţa, Ungaria şi Serbia pe fondul disputei privind tarifele comerciale din UE
SURPRIZĂ de PAȘTE: o frumoasă PLOAIE de METEORI!
Absolut toți românii sunt obligați. Legea a intrat deja în vigoare. Trebuie să-ți cedezi locul
Daniel Pavel se pregătește de nuntă. Detalii legate de marele eveniment
Felicitări și mesaje de Paște Fericit 2024. Urări frumoase de trimis pe Whatsapp și SMS-uri
Georgiana Lobonț a izbucnit în plâns! "Bebelușii mei..."
Gabriela Cristea, mesaj pentru cei care nu vor primi cozonacii săi de Paște. Care este...
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Urangutan văzut în premieră cum a folosit plante medicinale pentru a se trata