• Publicat:
  • Actualizat:
Magazin

Singurele două activități pe care le poți face în pat pentru a avea un somn odihnitor

Singurele două activități pe care le poți face în pat pentru a avea un somn odihnitor
Cercetătorii americani au ajuns la concluzia că pentru a avea un somn sănătos și odihnitor este important să ținem cont că „patul este doar pentru somn și sex".

Cercetătorii atrag atenția că sunt șapte lucruri pe care nu ar trebui să le facem în pat pentru a avea un somn odihnitor, scrie „Huffington Post”.

1. Aproximativ 95% dintre oameni utilizează dispozitive electronice înainte de a se culca care inhibă hormonul care induce somnul, melatonina. Verificarea email-urilor pe telefonul mobil sau a conturilor de pe rețelele de socializare sunt activități la care ar trebui să renunțăm înainte cu câteva ore înainte de somn.

2. Producerea de melatonină este afectată în cazul persoanelor care înainte de a se culca se uită la televizor. În schimb, cercetătorii susțin că cititul unei cârți, stând confortabil într-un fotoliu, relaxează și contribuie la un somn bun.

3. Chiar dacă pare neverosimil, pentru a reuși să adoarmă din nou, cei care au probleme cu somnul sunt sfâtuiți să se dea jos din pat și să facă ceva liniștitor, în loc să se zvârcolească în pat.

4.  Nici cei ce aleg să lucreze în pat la laptop nu vor avea un somn odihnitor. Un studiu arată c ă 8 din 10 persoane își aduc de lucru acasă.

5. De asemenea, persoanele care au un animal de casă, o pisică sau un cățel, sunt sfatuite să nu le permită să vină în pat pentru că acestea le vor disturba somnul și le pot provoca alergii.

6. Controlați temperatura înainte de a vă băga în aștrernuturi. O temperatură prea mare nu va ajuta la un somn bun, spun cercetătorii care susțin că temperatura optimă a dormitorului pentru un somn odihnitor este de 20 de grade Celsius.

7. „Furatul” a câtorva minute de somn după ce a sunat alarma ceasului face mult rău decât bine și asta pentru că îți întrerupe ciclul REM al somnului, perioadă care devine din ce în ce mai lungă cu cât se apropie dimineața.

În cadrul acestui ciclu, creierul este foarte activ, așadar este posibil să-și primească cele mai mari beneficii dintr-o perioadă REM completă. O idee mai bună este să-ți fixezi alarma ceasului puțin mai târziu.
 

Inchide