Prima pagină » Magazin » Superalimentul care reduce riscurile cardiovasculare

Superalimentul care reduce riscurile cardiovasculare

Superalimentul care reduce riscurile cardiovasculare
Algele, cunoscute deja pentru influența lor bună asupra sănătății, au calitatea să reducă riscurile cardiovasculare, au constatat cercetătorii danezi într-un studiu publicat în revista științifică americană Phycologia.

„Asocierea algelor marine cu alimentele procesate face hrana mai bună pentru sănătate. În cele mai multe cazuri, se obțin alimente mai gustoase și acest lucru poate reduce și riscul de boli cardiovasculare”, a declarat dr Ole Mouritsen, co-autor al studiului.

Pentru a demonstra beneficiile acestor „super-alimente”, oamenii de știință danezi au studiat 35 de soiuri diferite de alge introduse în aluatul de pâine oferită unui grup de oameni supraponderali. Ei au constatat că aportul de fibre era mai important și că participantii consumau astfel cu 16,4% mai putina energie într-o perioadă de 24 de ore.

Pe lângă faptul că algele au puține calorii și sunt bogate în iod, antioxidanți, fibre, acizi grasi polinesaturați și Omega 3, studiul arată că au un conținut de săruri de potasiu, care nu crește tensiunea arterială.

În ceea ce privește gustul, ele conțin umami, faimosul al cincilea gust, care se gasește mai ales în sushi. Acest gust este recunoscut pentru faptul că dă sațietate și ajută la reglarea aportului alimentar. Aceasta permite să se evite adăugarea de zahăr, sare sau grăsimi la produsele alimentare.
 

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
I-au ademenit, i-au drogat și i-au ucis! Cuplu de ROMÂNI, condamnat în Anglia
Digi24
Misterul celor doi soldați germani găsiți în Dunăre. Plăcuțele de identificare și o motocicletă ar putea dezvălui cine au fost
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Criza de la Cernavodă și capcana orelor de vârf: obiceiul banal care umflă factura între 19:00 și 23:00
Mediafax
Moldova și Ucraina au BĂTUT palma! Înțelegerea produce EFECTE și în România
Click
Cezar Ouatu, topit după fiica lui. Imagini adorabile cu Serena Maria: „Simți cum timpul se oprește”
Digi24
Fiul lui Borcea, Patrick, pus sub monitorizare electronică după ce a intrat în locuinţa fostei iubite şi ar fi agresat-o
Cancan.ro
Explicația halucinantă a pensionarului SRI despre Anna. Cum a încercat 'Romeo' de pe Transfăgărășan să iasă basma curată după ce familia l-a luat la întrebări
Ce se întâmplă doctore
Electrocasnicul care nu trebuie să-ți lipsească din casă ajunge de astăzi, 13 august, în toate magazinele Lidl! Clienții Lidl Plus îl pot cumpăra la preț redus
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Test de cultură generală. De ce avem gene?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULIŞOR: – Tată, ce trebuie să vând pentru a-mi cumpăra mașini, iahturi...
Descopera.ro
Cum va fi vremea în următoarele patru săptămâni? Iată prognoza ANM până la începutul lui septembrie!