Contractul pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea a fost semnat astăzi, între CNAIR și o Asociere de constructori români și ucraineni. Ministrul interimar al Transporturilor a declarat că: „Noi trebuie să ne mișcăm foarte repede din acest punct de vedere, fiindcă altfel există rute alternative, e adevărat mai lungi, dar există care unele dintre ele poate să ocolească România, ceea ce nu ar fi în avantajul nostru.”
Acest nou drum expres va face parte din coridorul european strategic Via Carpathia care va asigura legătura rutieră dintre Marea Baltică-Marea Neagră și Marea Mediterană. Sorin Grindeanu a explicat că odată terminat acest drum expres va fi o oportunitate pentru țara noastră.
„Arad-Oradea continuat, Autostrada Arad-Timișoara, de la Timișoara în jos spre Moravița, urmând să se facă legătura cu Belgradul, este veriga lipsă prin a face cel mai scurt drum din nordul Europei în sudul Europei, adică de la Marea Baltică-Gdansk – Varșovia vine până la granița cu Slovacia, trecând Munții Tatra la Kosice – Debrețin în Ungaria, Debrețin- Oradea-Arad Timișoara-Moravița-Belgrad-Salonic. Dacă vă uitați pe hartă, este cel mai scurt drum nord-sud. Noi trebuie să ne mișcăm foarte repede din acest punct de vedere, fiindcă altfel există rute alternative, e adevărat mai lungi, dar există care unele dintre ele poate să ocolească România, ceea ce nu ar fi în avantajul nostru.”, a spus Grindeanu.
„E primul contract din cele cinci, trei pe Arad-Oradea și două pe Timișoara-Moravița, care sper să fie semnate în perioada următoare pe parcursul acestui an, astfel încât ce am spus mai devreme să se poată realiza și România să nu piardă această oportunitate de a face parte din acest culoar nord-sud, culoarul cel mai scurt și cel mai convenabil economic.”, a mai punctat ministrul.
DATE TEHNICE