Prima pagină » Sănătate » STUDIU. Ce efect are vitamina E asupra ficatului

STUDIU. Ce efect are vitamina E asupra ficatului

STUDIU. Ce efect are vitamina E asupra ficatului

Persoanele care includ în dieta zilnică alimente care au un conținut ridicat de vitamina E prezintă un risc scăzut de a se îmbolnăvi de cancer la ficat. Aceasta este concluzia la care au ajuns oamenii de știință de la Institutul Oncologic din Shanghai.

Pe parcursul cercetării, savanții au descoperit că migdalele, nucile, arahidele sau caisele uscate, alimente bogate în vitamina E, previn apariția aceste boli, în rândul persoanelor trecute de vârsta mijlocie, notează cotidianul britanic Daily Mail.

Pentru a ajunge la această concluzie, dr. Zhang Wei, împreună cu echipa sa, a analizat datele provenind de la 132.837 de persoane, printre care se aflau și 267 de pacienți diagnosticați cu această boală. După colectarea informațiilor despre obiceiurile alimentare ale participanților la studiu, echipa a analizat care era riscul apariției cancerului de ficat în rândul persoanelor care aveau inclus în regimul zilnic alimente bogate în vitamina E și în rândul celor care mâncau ocazional această categorie de alimente.

„Rezultatele au arătat că există o strânsă legătură între o dietă săracă în vitamina E și predispoziția la cancer hepatic. Se pare că această substanță nutritivă are un efect protector asupra ficatului și ține la distanță cancerul. Atât alimentele, cât și suplimentele nutritive care conțin vitamina E reduc riscul apariției acestei afecțiuni”, a punctat dr. Zhang, coordonatorul cercetării.

Datele statistice arată că acest tip de cancer este mai des întâlnit în rândul bărbaților și apare mai ales la persoanele trecute de vârsta de 50 de ani.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Mario De Mezzo nu dă înapoi! Primarul Slatinei: „Dacă aș da timpul înapoi, aș lua aceleași decizii”
Digi24
„Un atac împotriva Federației Ruse”. Moscova amenință direct Republica Moldova
Cancan.ro
Motivul REAL pentru care Denise Rifai a fost înlocuită cu Cătălin Măruță la Antena 1
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Fata din Roșiori de Vede care a absolvit Harvard și lucrează la NATO. Povestea Laviniei Teodorescu: „M-aș întoarce oricând în România”
Mediafax
România, învinsă fără drept de apel de Franța! Tricolorii U16 se opresc în sferturile EuroBasket
Click
România, zgâlțâită de cutremure! Sofia Vicoveanca stă într-un bloc cu bulină roșie: „E pericol!” Avertismentul arhitectului Mihai Albu
Digi24
Noi informații despre accidentul mortal din centrul Brașovului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu șoferul
Cancan.ro
Anna și pensionarul MApN s-au autodenunțat. Gestul de pe Transfăgărășan e pistol cu apă. Iubirea lor a trecut granița (și nu doar o dată)!
Ce se întâmplă doctore
Dieta cu două mese pe zi a Amandei Holden! Actrița își expune cu nonșalanță trupul perfect, la 55 de ani
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Problema neașteptată a cablurilor pe bază de soia. Un șofer a plătit scump
Descopera.ro
Furnicile lucrează mai bine în grupuri mari, au aflat oamenii de știință
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ieri m-am jucat cu soția de-a doctorița și pacientul!
Descopera.ro
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu