Bucureștiul, capitala europeană plină de gropi. Șoferii acuză că-și distrug mașinile și își pun viața în pericol: „Arterele importante au devenit o cursă cu obstacole” (REPORTAJ)

Bucureștiul, capitala europeană plină de gropi. Șoferii acuză că-și distrug mașinile și își pun viața în pericol: „Arterele importante au devenit o cursă cu obstacole” (REPORTAJ)
Bucureștiul, invadat de gropi. Sursă foto:Colaj GÂNDUL
Publicat: 19/05/2021, 09:00

Bucureștiul este o urbe afectată de gropi din ce în ce mai periculoase, unde locuitorii pot avea neplăcerea să-și strice mașinile pe drumurile publice sau, mai rău, să-și pună viața în pericol. Dacă până acum gropile din asfalt erau puse pe seama iernii și a substanțelor folosite la deszăpezire, iarna aceasta nu a fost cazul, pentru că au fost puține ninsori.

Șoferii bucureșteni se plâng că sumele investite în reperațiile vehiculelor sunt din ce în ce mai mari și spun că au sesizat autoritățile să astupe gropile, însă fără niciun rezultat.

Compania Municipală de Străzi, Poduri și Pasaje București (CMSPPB) SA, responsabilă cu implementarea programelor de modernizare și reabilitate a sistemului rutier, a rămas fără bani și este executată silit. Acestei instituții publice i se cere insolvența și în curând nu își va mai putea plăti nici măcar paza pentru utilaje.

„Nu s-a făcut nicio lucrare de reparație”

Situația este rea, din ce în ce mai rea aș spune, din păcate. Impresia mea este că nu s-a făcut nicio lucrare de reparație. Sunt gropi mari pe artere importante ale Bucureștiului, nu exagerez cu mult dacă spun că au devenit o cursă cu obstacole. Dacă nu le știi, ai toate șansele să nimerești în ele, cu consecințele de rigoare. Nu spun că cele secundare ar fi strălucite, dar, în general, viteza de rulare e mai mică și gropile mai pot fi evitate. Sigur, probabil există motive pentru întârzierile mari de anul acesta, dar sunt totuși lucări de întreținere, nu de investiții, spune Victor, un șofer de 38 de ani din Capitală.

Arterele principale sunt pline de gropi, spun șoferii auto, iar zonele cele mai afectate de craterele formate în asfalt sunt Calea Moșilor, intersecția Olai, strada Batiștei, strada Polonă și Bulevardul Dacia.

Alexandru Dimitrie, un șofer în vârstă de 30 de ani din București, spune că gropile sunt o mare problemă, pentru că pericolul de accidente rutiere este la fiecare pas.

„În calitate de conducător auto, pot spune că există o problemă mare. În primul rând, securitatea în trafic, care scade vertiginos atunci când gropile sunt prezente pe străzi, în special când vorbim de o capitală, adică de un spațiu urban cu o densitate mare a populației și cu un tranzit în creștere. Mobilitatea pe care ți-o oferă accesul la o mașină, un mijloc de transport personal, nu poate fi îngrădită de Primărie, în special când noi plătim taxe și nu avem niciun control vis-a-vis de cum sunt gestionate aceste fonduri publice colectate la buget. Vorbim de oameni, de vieți omenești, nu doar de pagube materiale și reparații de mașini, care știm cu toții că sunt extrem de costisitoare”, spune șoferul auto pentru GÂNDUL.

Primăria promite lucrări

Într-un răspuns pentru GÂNDUL, Primăria Municipiului București spune că acordurile-cadru pentru reparaţiile drumurilor au expirat în luna septembrie 2020 pentru sectoarele 1, 3, 4, 5 și 6, respectiv în ianuarie 2021 pentru sectorul 2.

”Administrația Străzilor București va demara o procedură de licitaţie pentru achiziţionarea de lucrări de reparaţii drumuri, şi, implicit, întocmirea contractelor de lucrări. Până la încheierea acestor contracte, Administraţia Străzilor Bucureşti a executat şi execută lucrări de plombare gropi, în regie proprie, cu Secţia Exploatare şi Întreţinere Drumuri, Poduri şi Pasaje Rutiere şi Pietonale. După încheierea contractelor de reparaţii, Administraţia Străzilor va interveni cu lucrări mai ample, având ca prioritate străzile cu transport public în comun, pentru asigurarea în condiţii optime a traficului rutier”, potrivit răspunsului ASB.

Din datele de la Administraţia Străzilor Bucureşti comunicate de PMB  pentru GÂNDUL, în prezent se execută lucrări de plombare gropi în următoarele locaţii:

  • B-dul Magheru – George Enescu
  • Şos. Mihai Bravu – B-dul Ferdinand
  • Splaiul Unirii (în zona Confort City), lângă Pod Vitan, b-dul Kiseleff
  • Şos. Virtuţii (sens către Lujerului)
  • Halelor (către Mitropolie)
  • strada Sălaj, nr. 363, Drumul Sării (centrul intersecţiei)
  • B-dul Libertăţii – 13 Septembrie
  • Mărăşti, B-dul Alexandru Constantinescu

Mecanic auto: „Întreaga mașină este afectată de calitatea drumului”

Ionel Brătilă, mecanic auto, spune că Bucureștiul are nevoie de o calitate mai mare a străzilor sau de o reducere de taxe pentru cei care au mașini și le avariază din cauza gropilor.

„Dincolo de reviziile periodice sau ajustările tehnice, calitatea drumului este extrem de importantă. Din acest motiv, suspensiile, cauciucurile în special au de suferit cel mai mult când conducem mașina pe un drum unde există gropi sau striații cauzate de dilatarea stratului asfaltic. Evident că întreaga mașină este afectată de calitatea drumului, însă mai e și securitatea. Accidentele cauzate de șoferi pentru a evita gropile la avariază mașinile și pun în pericol viața celorlalți conducători auto. Bucureștiul are nevoie de o siguranță a drumurilor. Financiar, un service auto o duce bine având în vedere situația, dar nu trebuie să gândim așa”, a explicat mecanicul Ionel Brătilă pentru GÂNDUL.

Administrația Străzilor București, instituția din subordinea Primăriei Capitalei care se ocupă de întreținerea marilor artere, are în 2021 un buget de 118 milioane de lei. Din acești bani, circa 41 milioane de lei sunt datorii de anul trecut, iar aproximativ 54 milioane de lei merg pentru asfaltarea străzilor, marcaje rutiere și semaforizare.

Ina Stoica
Este absolventă a Facultății de Litere-Limbi și Literaturi Străine din București. Are un masterat în domeniul jurnalismului și cel al comunicării mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Temu şi Shein sunt verificate în România de ANPC. Ce trebuie să facă clienții înainte...
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie...
FOTO. Ioana Țiriac a făcut ravagii într-un costum de baie spectaculos!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Ultimele ore de viață ale Corinnei, femeia găsită moartă în dulapul din dormitor. Poliția l-a...
Detalii explozive! Ce s-a întâmplat în apartamentul lui Mititelu jr, după miezul nopții. Beinur a...
Dieta lui Lili Sandu la 44 de ani | Alimentul la care a renunțat definitiv....
EXPERIMENT. Cum deosebim vopseaua naturală pentru ouă de cea clasică, plină de E-uri
Veste extraordinară despre pensiile românilor! Marcel Ciolacu a făcut anunțul
Ce au descoperit anchetatorii în mașina presupusului criminal din Orhei. Polițiștii au luat în calcul...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La ce viteză sar airbag-urile mașinii în caz de impact?
Vicepreşedintele Comisiei de Apărare: Rusia a urlat din toţi şoşocii în Parlamentul României
ANUL în care Pământul NU a avut VARĂ! Cum a fost posibil?
Decizie pentru cei care nu locuiesc la adresa din buletin. E OBLIGATORIU în 15 zile
Luna plină din 24 aprilie influențează anumite zodii. Cine va cunoaște succesul după acest fenomen
Amenzi de 2900 de lei pentru ȘOFERII care fac această greșeală în trafic
Cum era Corneliu Vadim Tudor în rolul de părinte? Cum se impunea fostul politician în...
”Petrecere Hawaii de 38 de ani” Ce surprinză i-a pregătit Dinu Maxer Magdalenei Chihaia de...
BANCUL ZILEI. Bula îsi întreabă dirigintele: - Dom’ profesor, care e diferența dintre bărbați și...
Patru sulițe aborigene, returnate Australiei după 250 de ani