Degradarea rețelei feroviare a redus viteza trenurilor de călători la 40 km/h. Cât ar costa repararea celor 8.000 de kilometri de cale ferată cu probleme

Degradarea rețelei feroviare a redus viteza trenurilor de călători la 40 km/h. Cât ar costa repararea celor 8.000 de kilometri de cale ferată cu probleme
Publicat: 07/08/2013, 17:04
Actualizat: 07/08/2013, 17:04

Trenurile de călători circulă în prezent cu o viteză medie de 43 km/h, iar cele de marfă cu 21 km/h, cu circa 20 km/h mai puțin față de „mulți ani” în urmă, potrivit CFR, care primește sub 20 milioane euro pentru reabilitarea rețelei, în condițiile în care necesarul trece de 10 miliarde de euro.

„Nu e niciun secret pentru nimeni că infrastructura feroviară are, să spunem, niște performanțe tehnice sub nivelul așteptărilor și sub nivelul pe care publicul călător și clienții transporturilor de marfă le-ar dori. (…) Ne confruntăm cu o situație destul de grea, în sensul că aproape 25% din podurile și podețele care sunt în administrarea infrastructurii au durata de viață depășită și circa 75% din aceste lucrări de artă sunt scadente la diverse tipuri de reparații. An de an, restanțele la reparații capitale ale infrastructurii capitale cresc, asftel că în prezent circa 8.000 de kilometri de cale ferată sunt scadenți la reparații capitale”, a declarat miercuri, într-o conferință de presă, George Micu, directorul general al CFR SA, administratorul rețelei feroviare publice.

El a afirmat că efortul financiar pentru realizarea reparațiilor capitale la cei 8.000 de kilometri este unul „uriaș”, de peste 10 miliarde de euro.

„Este evident că nu își poate permite în acest moment bugetul de stat să aloce o asemenea sumă, și chiar dacă s-ar găsi resursele ca această sumă să fie alocată, într-un an de zile nu s-ar putea absorbi, pentru că fizic nu se pot efectua aceste lucrări”, a spus Micu.

Degradarea rețelei s-a produs în timp, cauzând scăderea vitezei de circulație a trenurilor.

„Astăzi pornim de la o medie a vitezei comerciale la marfă aflată undeva la 21 de kilometri la oră și la călători în jur de 43 de kilometri la oră. Acestea sunt coordonatele generale ale infrastructurii”, a spus Micu.

El a afirmat că în trecut media vitezei a fost mult mai ridicată, în urmă „cu mulți ani” fiind de aproximativ de 40-45 km/ oră la marfă și 60 – 65 km/ oră la călători.

CFR beneficiază în acest an de suma de 78 milioane lei (aproximativ 17 milioane euro) pentru reparații, echivalentul unor lucrări la aproximativ 22 km de cale ferată.

„Dacă CFR ar reuși să-și încaseze toate creanțele și ar plăti toate arieratele pe care le are, ar rămâne cu circa 100 milioane de dolari capital de lucru, care i-ar permite să funcționeze în condiții optime și să înceapă de fapt să introducă acești bani în cale pentru o creștere a vitezei comerciale la marfă, la călători”, a mai spus directorul general al companiei.

Compania gestionează peste 10.000 km de rețea feroviară, cu 2.900 km cale dublă.

Tags:
Calvar pentru o tânără. Ce a putut să păţească după 10 partide de sex într-un...
Și ei îi e rușine! Câte clase are Gina Pistol, de fapt. De ce s-a...
FOTO. Alina Pușcaș, în costum de baie! Cum arată trupul vedetei
Demența la bătrânețe poate fi prevenită, dacă urmezi 5 sfaturi simple
Anunț cutremurător! Medicul Valeriu Gheorghiță, adevărul despre efectele adverse ale dozei a treia de vaccin:
Cine sunt viitorii socri ai lui Laurențiu Reghecampf! Toate detaliile despre familie și cum au...
Averea halucinantă a noului premier al României! 40.000 de euro pensie și venituri grotesc de...
Criza guvernamentală ucide oameni zilnic. Apelul medicilor: Depolitizaţi deciziile medicale şi haideţi să colaborăm
5 mașini de care să FUGI
BANCUL ZILEI – Două blonde fac nudism. La un moment dat apare un taur…
Raed Arafat a răspuns de ce nu este impusă starea de urgență, deși sunt înregistrate...
Și ei îi e rușine! Câte clase are Gina Pistol, de fapt. De ce s-a...
Un medic AVERTIZEAZĂ: acestea sunt cele mai PERICULOASE poziții AMOROASE. „Oamenii nu sunt făcuți să...
Când se întoarce frigul în România. Trebuie să ne pregătim deja hainele groase
Televiziunea care DISPARE din România! O altă lansare bombă are loc astăzi...
Covid-19 la Constanța: 593 de NOI CAZURI de INFECTARE; Incidența pe municipiu este de 12,71
Filmul din cariera lui pe care Brad Pitt ar vrea ca lumea să îl uite!
Restricția ȘOC despre care nu vorbește NIMENI. Intră în vigoare de luni. Ce va fi...
Minunea înfricoșătoare care a avut loc de curând! Toată lumea a început să plângă. Totul...
După Coronavirus ne mai lovește ceva neașteptat. Ajunge și în România. Scenariul periculos venit direct...
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Pâinea noastră (scumpă) cea de toate zilele? România, producţie record de grâu în 2021