FIREA, despre reclamațiile privind autobuzele OTOKAR: Sunt PROVOCĂRI. Au fost incidente cauzate de NEGLIJENȚA șoferilor

FIREA, despre reclamațiile privind autobuzele OTOKAR: Sunt PROVOCĂRI. Au fost incidente cauzate de NEGLIJENȚA șoferilor
Primăria Capitalei, amendată pentru calitatea proastă a aerului
Publicat: 29/01/2019, 15:30
Actualizat: 26/03/2019, 02:58

„Sunt provocări. Nu vreau să vă dau o cifră care să devieze atenția, dar în primele două luni de la achiziție au fost aproape 500 de reclamații în legatură cu noile autobuze. Acum, bineînțeles că sunt persoane interesate să denigreze acest proiect foarte important al Capitalei și anume achiziția a 400 autobuze noi, Euro 6. De fiecare dată s-a constatat, după verificarea incidentului, că era pur și simplu ori o neatenție, o neglijență, o neînțelegere a bordului care e foarte nou și electronic, din partea conducătorului auto, ori un mic incident care a fost umflat și crescut si exagerat”, a declarat primarul general, Gabriela Firea.

Potrivit primarului general, anul acesta vor mai fi cumpărate încă „100 de autobuze electrice, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze și 400 de autobuze cu gaz natural comprimat”.

De când au fost aduse în București, autobuzele Otokar au avut mai multe probleme, unele dintre situații fiind filmate si postate pe rețelele sociale.

Noile autobuze cumpărate de Primăria Capitalei au reprezentat subiectulștirilor negativeîncă dinainte de intrarea lor pe traseu, la 1 decembrie 2018:șoferii nu aveau loc în scaun, iar autobuzele nu sunt dotate cu manetă pentru retarder lângă volan.

După ce au fost puse în circulație, problemele semnalate au fost: blocarea ușilor de acces, oprirea autobuzelor în trafic din cauza unorprobleme electrice.

În decembrie 2018 a avut loc un altincidentcu un autobuz Otokar, plin cu călători, care a fostinundat cu apă fierbinte.

Un alt vehicul a rămas luna aceasta în mijlocul drumului, fără ca pasagerii să mai poată coborî, deoarece nici sistemul hidraulic pentru deschiderea urgentă a ușilor nu mai funcționa. „Și-a dat obștescul sfârșit: fără motor, fără curent, fără presiune hidraulică, fără sistemul de deschidere de urgență a ușilor,”a descris un călător incidentul.

Politicienii au criticat-o pe Firea pentru alegerea autobuzelor:

„Autobuzele Gabrielei Firea pun în pericol siguranța bucureștenilor! Gabriela Firea trebuie să răspundă”, a declaratConsilierul USR Ana Ciceală.”S-a mai stricat unul. Nu, nu este o conspirație a universului împotriva FIREA/PSD. Suntdoar proaste și scumpe. Atât poate Firea de la PSD. Firea, banii înapoi! Contractul oprit!”, a susținut Consilierul general PNL, Ciprian Ciucu.

În luna iunie 2018, primarul general, Gabriela Firea, a semnat împreună cu managerul general al Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi, Serdar Gorguc, contractul prin care Primăria Capitalei achiziționează 400 de autobuze noi Euro 6. Conform graficului de livrări, până la sfârșitul acestui an, vor veni la București primele 100 de unități, urmând ca anul viitor, să ajungă și restul de 300 de autobuze.

Valoarea tranzacției este 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcție de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m și 30 de autobuze de18 metri. Noile autobuze beneficiază de aer condiționat și de tehnologie GPS, care permite localizarea în trafic și furnizarea către călători a informațiilor legate de timpii de așteptare în stație și de parcurgere a traseului.