Linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Otopeni intră în reabilitare, la mai puțin de un an de la inaugurare

Linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Otopeni intră în reabilitare, la mai puțin de un an de la inaugurare
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 07/09/2021, 15:59
Actualizat: 07/09/2021, 16:00

CFR SA va demara din 15 septembrie un program de reabilitare a liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, a anunțat, marţi, ministrul demisionar al Transporturilor, Cătălin Drulă, în conferinţa de bilanţ.

„Am făcut cu compania de cale ferată (CFR SA, administratorul de infrastructură – n. r.) un program în care vor repara şi linia (între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni – n. r.). Linia nu e comodă, adică trenul se zgâlţâie destul de tare, are 100 de km/h, dar este în parametrii tehnici.”, a declarat Cătălin Drulă.

„Vor începe din 15 septembrie un program de reabilitare pe închideri de noapte – întâi vor înlocui elemente -, iar apoi pe închideri mai lungi de noapte cu deviere prin ramificaţia Buciumeni vor face reparaţii capitale. Programul de reabilitare va fi cu şină sudată continuă, adică felul acesta de şină care nu mai are restricţii la căldură…ne-am gândit şi la asta”, a precizat acesta.

Ministrul a subliniat că linia de tren care face legătura între Gara de Nord şi aeroportul Otopeni „a crescut extraordinar”.

„(…) Am ajuns, cred, la zi undeva în zona de 700 de mii de pasageri anualizat pentru această linie. 600 – 700 mii de pasageri anualizat faţă de traficul săptămânii trecute pe linia de aeroport. Trenurile sunt folosite, deservesc şi zona periurbană cu opriri la Otopeni şi la Mogoşoaia. Ăsta este modelul pe care trebuie să îl promovăm”, a adăugat Cătălin Drulă.

Circulaţia trenurilor a început pe 13 decembrie 2020

Pe 11 decembrie 2020, fostul ministru al Transporturilor Lucian Bode anunţa pe contul său de Facebook că trenul spre Aeroportul Otopeni va circula la un interval de 40 de minute, 24/24 ore, durata călătoriei fiind de aproximativ 20 de minute, iar costul unui bilet de călătorie 4 lei.

Compania a derulat două mari proiecte feroviare pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti. Primul a avut valoarea de 50,5 milioane lei și a fost finanţat de la bugetul de stat. Cel de-al doilea a costat 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.

Calvar pentru o tânără. Ce a putut să păţească după 10 partide de sex într-un...
INCREDIBIL! Câți lei câștigă lunar un livrator de la Foodpanda
FOTO. Alina Pușcaș, în costum de baie! Cum arată trupul vedetei
Demența la bătrânețe poate fi prevenită, dacă urmezi 5 sfaturi simple
Anunț cutremurător! Medicul Valeriu Gheorghiță, adevărul despre efectele adverse ale dozei a treia de vaccin:
Kira Hagi, prezentatoare de știri! La ce post apare fiica lui Gică Hagi | VIDEO
Averea halucinantă a noului premier al României! 40.000 de euro pensie și venituri grotesc de...
Criza guvernamentală ucide oameni zilnic. Apelul medicilor: Depolitizaţi deciziile medicale şi haideţi să colaborăm
Cum să eviți impactul cu un animal care îți apare în fața mașinii. Sfaturile care...
BANCUL ZILEI – Două blonde fac nudism. La un moment dat apare un taur…
Vaccinarea anti-COVID a accelerat. Un epidemiolog a anunțat când vom atinge imunitatea de turmă în...
INCREDIBIL! Câți lei câștigă lunar un livrator de la Foodpanda
Un medic AVERTIZEAZĂ: acestea sunt cele mai PERICULOASE poziții AMOROASE. „Oamenii nu sunt făcuți să...
Când se întoarce frigul în România. Trebuie să ne pregătim deja hainele groase
VIDEO Dacia ca un MONSTRU bate orice BMW sau Mercedes la viteză. Cum arată bolidul...
Cristian Bîrcă și-a băgat încă o firmă în FALIMENT
Filmul din cariera lui pe care Brad Pitt ar vrea ca lumea să îl uite!
Marea noastră actriță A MURIT... Este doliu uriaș în lumea actorilor români
Se dă lege! Raed Arafat, anunțul momentului pentru milioane de români: "Este în regim de...
Trecerea la ora de iarnă în 2021. Un mare pericol amenință milioane de români
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Pâinea noastră (scumpă) cea de toate zilele? România, producţie record de grâu în 2021