Prima pagină » Știri » Noile reguli la ITP! Sunt vizați șoferii care nu dețin mașini noi: „Toată forfota este ca să se scape de mașinile second-hand”

Noile reguli la ITP! Sunt vizați șoferii care nu dețin mașini noi: „Toată forfota este ca să se scape de mașinile second-hand”

Noile reguli la ITP! Sunt vizați șoferii care nu dețin mașini noi: „Toată forfota este ca să se scape de mașinile second-hand”

Intră în vigoare noi reguli europene pentru stațiile autorizate care pot face inspecția tehnică periodică la mașini. Astfel, ele trebuie să dețină aparatură performantă prin care pot detecta noxele sau erorile mașinilor. 

Operatorii au avut la dispoziție cinci ani pentru a pune acest aspect la punct.

Reglementările fac parte din Directiva UE 2014/45 care a intrat în vigoare în luna mai 2018 şi încă din acel moment staţiile ar fi trebuit să se doteze pentru a se alinia cerinţelor.

Pentru noile norme se putea da operatorilor o derogare de maximum 5 ani, exact atât cât a și dat Registrul Auto Român.

Stațiile ITP au fost informate în legătură cu noile cerințe europene încă din 2018, pentru a avea timp să se doteze cu dispozitivele cerute.

Această derogare a expirat şi Directiva intră în vigoare de astăzi, potrivit Jurnalul.

„Începând de luni 22.05.2023, vor fi puse în aplicare noi prevederi legislative, impuse la nivel european, care obligă stațiile ITP să fie dotate suplimentar cu anumite echipamente și dispozitive specifice activităților de inspecție tehnică. Mai exact este vorba despre: dispozitive de suspendare a vehiculului pe una dintre punți, instalate la canalul de vizitare pentru stațiile de clasa a 3-a, dispozitive de conectare la interfața electronică a vehiculului (n.r. – instrument de scanare) inclusiv OBFCM (n.r. – preluarea și transmiterea consumului real de energie) pentru stațiile de clasa 2-a, platforme culisante cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasa a 3-a, decelerometru cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasele a 2-a și a 3-a (n.r. – un dispozitiv care este utilizat pentru a verifica eficienţa frânării vehiculelor), dispozitive de detectare a pierderilor GPL/GNC/GNL, după caz”, a declarat Roxana Dima, purtător de cuvânt al Registrului Auto Român.

Tot de astăzi se va modifica și modul de transmitere a datelor din stațiile ITP către serverul Registrului Auto Român.

Operatorii au un link pe care au obligația de a-l descărca. Astfel, vor intra în server pentru a introduce datele testării autovehiculului.

Doar prin acest fel vor putea valida ITP-ul.

Operatorii care nu au cumpărat echipamentele impuse nu mai pot efectua inspecții tehnice perioade și își vor pierde autorizația.

Ei au fost informați de RAR cu privire la noile reglementări.

„Nu toți oamenii au bani să cumpere mașini noi”

Sunt foarte mulți proprietari care nu au avut posibilitatea să achiziționeze aceste aparaturi, pentru că sunt foarte costisitoare.

„Făceam verificări tehnice după un flux cu care lucrăm de peste 20 de ani. Ulterior, conform normelor, ne cer să scanăm mașinile, să punem testere pe ele să scanăm erorile. Trebuie o aparatură foarte scumpă şi foarte modernă pentru aşa ceva. Aparatul ăla care poate stabili consumul costă în jur de 10.000 de euro.

Nu am avut posibilitatea să îl cumpăr, că nu am avut bani. Chiar dacă am avut 5 ani la dispoziţie, să nu uităm că au fost doi ani de pandemie, în care nu prea am lucrat. De luni vor fi stații care nu mai pot să lucreze.

Eu nu o să mai fac inspecţii ITP, rămând doar cu service-ul. Toată forfota asta este ca să scape de maşinile second-hand. Sunt maşini la mâna a doua vechi de 10 ani care nu vor trece testele. Nu toţi oamenii au bani să cumpere maşini noi. Cei din Uniunea Europeană dau directive în funcție de interesele lor, nu de buzunarele noastre”, a declarat Anghel Popa, un patron de service auto.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce companii de stat au oferit prime de sărbători în 2025 și cât de mari au fost acestea. Care sunt campionii generozității
Digi24
Casetă metalică cu documente, descoperită sub talpa Cavalerului de pe acoperişul Castelului Corvinilor. Ce ascundea aceasta
Cancan.ro
CAUZA morții lui Ion Drăgan. Cine l-a găsit fără suflare în noaptea de Crăciun, de fapt
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Rusia amenință România și o acuză că împinge lumea spre un nou război mondial. „Indivizi cu conexiuni în KGB și GRU au acționat aici”
Mediafax
Visul unei femei, distrus de judecători: Nu poate avea copilul soțului decedat
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Rusia ar putea amplasa noi rachete hipersonice la o fostă bază aeriană din Belarus: „Extinde raza de acțiune în Europa”
Cancan.ro
ULTIMUL mesaj al lui Ion Drăgan. Ce a postat artistul, cu câteva ore înainte să moară
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Prezentare video Renault Clio 6. Dacia Sandero va primi același motor de 1,8 litri ca și modelul francez
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Ce alimente pot face oamenii cei mai fericiți?