Prima pagină » Știri » Presa italiană: România intenționează să recruteze șoferi din Asia

Presa italiană: România intenționează să recruteze șoferi din Asia

Presa italiană: România intenționează să recruteze șoferi din Asia

Presa italiană scrie despre deficitul de șoferi a vehiculelor grele din UE și măsurile luate de statele membre, menționând  că România, cu un deficit de 45 de mii de șoferi, recrutează din Republica Moldova, Ungaria, India, Filipine și Nepal. Însă, există anumite bariere în procesul recrutării, una dintre ele fiind cea lingvistică. Articolul respectiv menționează că Polonia, pe de altă parte, s-a îndreptat către Ucraina, în ceea ce priveste acoperirea deficitului de șoferi a vehiculelor grele 

Este o modalitate de a aborda problema deficitului de șoferi, iar alte țări ale UE, precum România, care până de curând furniza șoferi de camioane restului Europei, a precedat această măsură, scrie trasportoeuropa.it.

În contextul unui deficit de 45 de mii de șoferi, România recrutează din India, Filipine și Nepal

Astăzi, însă, în România există un deficit de 45 de mii de șoferi (dintr-un total de 305 de mii de permise de conducere) și guvernul implementează un program din 2019 pentru recrutarea lor din afara granițelor Uniunii. În timp ce Polonia se uită spre  tara vecină, Ucraina, de la care a adus deja în jur de 60.000 de șoferi de vehicule industriale, România se îndreaptă și mai spre est, și anume India, Filipine și Nepal.

În aceste țări asiatice există șoferi care au deja experiență în conducerea vehiculelor grele la nivel internațional, deoarece mulți dintre ei au condus în Orientul Mijlociu. Dar permisul de conducere nu este suficient, deoarece pentru a conduce camioane în Uniunea Europeană, trebuie a fi obținut cardul de calificare profesională, printr-un curs și un examen.

Deși Guvernul român intenționează să rezolve problemele lingvistice, inițiativa nu a fost demarată

Fiecare țară, inclusiv România, desfășoară cursuri și examene în propria limbă, creând o barieră lingvistică de netrecut pentru un străin. Dar guvernul român intenționează să susțină examenul pentru CQC și în engleză și spaniolă, cele două limbi cele mai utilizate la nivel global. O inițiativă care ar fi trebuit să înceapă deja anul acesta, dar despre care nu s-a știut nimic, probabil din cauza pandemiei Covid-19, precizează presa italiană. Dar acest lucru ar putea fi reluat odată cu finalizarea situației de urgență.

Între timp, România atrage șoferi din Republica Moldova, tara vecină, cu care împărtășește limba. Numai în noiembrie 2019, potrivit presei italiene. Autoritatea competentă a Ministerului Transporturilor (Autoritatea Rutiera Română) a eliberat peste o mie de certificate de calificare cetățenilor non-UE, majoritatea din Republica Moldova. O altă țară la care se uită România, de data aceasta din comunitatea europeană, este Ungaria. În acest caz, o contribuție la șomerii locali este evaluată pentru a obține licența superioară, iar CQC și asociația de transport rutier Untrr au solicitat Guvernului o alocare pentru a oferi această contribuție de 20 de mii de persoane. De asemenea, asociația solicită reducerea vârstei pentru a putea conduce un camion articulat de la 21 la 18 ani.

În octombrie 2020, pentru prima dată, Decretul privind fluxurile emis de guvernul italian prevede posibilitatea acordării unui permis de ședere lucrătorilor din afara UE care au un permis de conducere CE convertibil în Italia.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rezultate oficiale alegeri București 2025. Ciprian Ciucu și Anca Alexandrescu conduc la numărul de voturi
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Efectul surprinzător al gazului ilariant împotriva depresiei severe