Proiectul de infrastructură vechi de 10 ani pe care Primăria vrea să-l „dezgroape” pentru a rezolva problema traficului în cel mai aglomerat cartier din București

Proiectul de infrastructură vechi de 10 ani pe care Primăria vrea să-l „dezgroape pentru a rezolva problema traficului în cel mai aglomerat cartier din București
Publicat: 18/11/2017, 10:39
Actualizat: 26/03/2019, 00:50

Unul dintre cele mai aglomerate bulevarde din Capitală – Iuliu Maniu – ar putea fi decongestionat. Acest lucru ar fi posibil prin amenajarea unei artere de circulație care să preia traficul de pe bulevardele Timișoara și Iuliu Maniu.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, împreună cu ministrul Transporturilor, Felix Stroe, au semnat, recent, un protocol de trecere a mai multor terenuri de la Transporturi la PMB, printre care și Strada Liniei.

În prezent, pe această stradă, aflată la granița dintre cartierele Militari și Drumul Taberei, și care trece printre bulevardele Iuliu Maniu și Timimișora, se găsește o linie de cale ferată, dezafectată. Chiar dacă este trecută în acte ca fiind o stradă, accesul pe o bună parte de pe această arteră este extrem de îngreunat de prezența gunoaielor și a bălăriilor care nu au mai fost curățate de ani buni.

Practic, din cauza procedurilor birocratice, această arteră este în prezent o „linie moartă”, dar care are lățimea necesară pentru a putea fi transformată într-un bulevard, ce ar putea trage foarte mult din traficul infernal de pe Iuliu Maniu.

„Deocamdată suntem doar la nivel de discuții, pentru că tocmai au fost începute procedurile de transferare a terenurilor la primărie. Este un proiect foarte important, mai ales că este vorba de unul care ar fluidiza traficul din București. Dar, repet, sunt mulți pași de parcurs. Trebuie să vedem exact, pe hârtie, să analizăm dacă se poate realiza sau dacă în calea investiției vor fi obstacole, precum exproprieri. Proiectul este la nivel de discuție”, a declarat, pentru MEDIAFAX, viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu.

De altfel, obstacolele pe care le menționează reprezentantul PMB se pot observa cu ușurință la fața loclui, acolo unde, foarte aproape de calea ferată dezafecată există câteva cosntrucții și proprietăți precum terase, blocuri noi și chiar mall-ul Afi Cotroceni, iar prezența lor va îngreuna foarte mult procesul de proiectare și ulterior de construire a arterei.

Potrivit unui răspuns trimis MEDIAFAX de către către reprezentanții PMB, dacă va fi construită, artera ar urma să plece din zona Palatul Cotroceni – Răzoare și ar urma să ajungă, cel ami probail, în Șoseaua de Centură a Bucureștiului.

„Dupa finalizarea tuturor procedurilor legale de transfer, pe acest teren PMB va construi o arteră de penetrație Strada Liniei – Bdul Geniului”, se arată în răspunsul municipalității.

În prezent, în Capitală există în desfășurare construierea drumului expres „Penetrație Splai – Autostrada Bucuești -Pitești”, care presupune crearea unei ale ieșiri din Capitală, pe A1, în afară de Bulevardul Iuliu Maniu.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul Zilei (3 ani), dar și la Agenția de Presă citeste mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase