Scandalul „Dieselgate”: Acuzații grave la adresa VW / „Nu au respectat standardele privind emisiile poluante, care au ca scop salvarea de vieți” / Despăgubirile uriașe plătite de producătorul auto german

Redactor:
Gandul
Scandalul „Dieselgate”: Acuzații grave la adresa VW / „Nu au respectat standardele privind emisiile poluante, care au ca scop salvarea de vieți” / Despăgubirile uriașe plătite de producătorul auto german
Volkswagen a „păcălit" standardele privind emisiile poluante în Europa - care au ca scop „salvarea de vieți omenești". Producătorul auto german a făcut acest lucru folosind „dispozitive ilegale" amplasate pe mașinile sale diesel, a anunțat Curtea Supremă a Marii Britanii.

Zeci de mii de șoferi care și-au cumpărat mașini VW, Audi, Seat și Skoda cu motorizare diesel caută să obțină compensații, după scandalul privind emisiile, intitulat generic „Dieselgate”, scrie uk.news.yahoo.com.

În septembrie 2015, Volkswagen Group a anunțat că 11 milioane de vehicule, la nivel global, inclusiv 1,2 milioane unități în Marea Britanie, au fost afectate, determinând o avalanșă de litigii în toată lumea.

În urma scandalului, VW a plătit peste 30 miliarde de euro reprezentând amenzi, costurile rechemărilor și procesele civile. Mai mulți angajați din trecut sau actuali ai VW au fost puși sub acuzare de autoritățile germane.

Primul litigiu în masă din Marea Britanie a început luni la Lodnra, cu audierile preliminare, privnd softurile instalate pe unitățile VW, care au înșelat testele de emisii poluante.

Tom de la Mare QC, care îi reprezintă pe păgubiți, a declarat că motoarele VW au fost „optimizate pentru a minimiza cantitatea de poluanți” la testele de emisie, însemnând că mașinile se comportau altfel „pe stradă, comparativ cu rezultatele de la teste”.

„Este dificil să te gândești la o înșelătorie mai evidentă decât cea folosită de VW”, a mai spus Tom de la Mare.

De la Mare a mai precizat că standardele de emisii poluante la nivel european au fost proiectate pentru a „salva vieți”, adăugând că „cele mai recente date” arată că poluarea „a ucis circa 1.000 de oameni pe zi în Europa”.

Acesta a precizat că documentele interne ale VW arată că producătorul auto știa „de mult timp că software-ul este ilegal și înșelător”, indicând un document în care un angajat VW a spus că mașinile ar „pica” testele de emisii fără software-ul respectiv.

Inchide