Prima pagină » Știri » Statul va plăti constructorilor aproape 1 miliard de euro pentru întreținerea Comarnic-Brașov

Statul va plăti constructorilor aproape 1 miliard de euro pentru întreținerea Comarnic-Brașov

Statul va plăti constructorilor aproape 1 miliard de euro pentru întreținerea Comarnic-Brașov
Statul estimează că va plăti constructorilor până la 1 miliard de euro pentru întreținerea autostrăzii Comarnic - Brașov pe perioada de 26 de ani a contractului de concesiune, din banii încasați prin taxarea șoferilor, suma fiind separată de costul de construcție și proiectare.

Statul estimează că va plăti constructorilor până la 1 miliard de euro pentru întreținerea autostrăzii Comarnic – Brașov pe perioada de 26 de ani a contractului de concesiune, din banii încasați prin taxarea șoferilor, suma fiind separată de costul de construcție și proiectare.

„Este foarte greu de apreciat în momentul ăsta, pentru că acel așa-numit financial closing nu este finalizat. Eu v-am spus evaluarea noastră, și puteți calcula și dumneavoastră, ne va costa 52.000 de euro pe lună pe kilometru, înmulțiți cu 60, vedeți cât iese. Aceasta este o sumă plafon, aceasta este suma maximă. Ca să ajungi să-ți plătească cineva suma maximă, trebuie să o justifici, trebuie să arăți lucrările pe care le-ai făcut, întreținerea, trebuie să justifici. Maxim pe lună este 52.000 euro pe un kilometru, și trebuie să vă gândiți că este un kilometru de autostradă în munte, unde ai șase luni de iarnă, gradul de uzură este foarte mare, o dată la cinci ani, conform contractului, se fac reparații capitale”, a declarat joi Șova într-o conferință de presă, după ce a fost întrebat la cât se angajează statul să plătească anual asocierii care va construi autostrada Comarnic – Brașov.

În condițiile în care autostrada va avea aproximativ 60 de kilometri, incluzând 7 km de drumuri de legătură, rezultă că suma maximă pentru întreținere se va plasa la 973 milioane euro pe perioada concesiunii.

Contactat de MEDIAFAX, Șova a precizat că aceste costuri sunt separate de cele pentru construcția propriu-zisă a autostrăzii, care sunt evaluate la aproximativ 1,5 miliarde euro. La acestea se adaugă și cheltuieli de aproximativ 300 milioane euro pentru proiectare, project management, consultanți sau sisteme inteligente de transport, realizarea întregului proiect urmând să coste în total 1,8 miliarde euro, fără TVA.

Nivelul taxei de utilizare a autostrăzii, evaluat în prezent la 5,7 lei + TVA, va fi stabilit și încasat de Guvern.

Șova estimează că traficul pe această autostradă va fi uriaș, „niște zeci de mii de mașini pe zi”, și precizează că soluția tehnică de taxare nu a fost deocamdată stabilită, dar ar putea presupune mai multe variante.

„Dacă vor fi și bariere, vor fi soluții care să nu îngreuneze traficul”, a precizat ministrul delegat.

Premierul Victor Ponta și ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură s-au întâlnit, joi, la Palatul Victoria, cu reprezentanții asocierii Vinci – Strabag – Aktor, care a câștigat licitația pentru construcția tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, prilej cu care cele două părți au semnat un memorandum de înțelegere.

Ponta a arătat că, potrivit memorandmului, ultimul kilometru al autostrăzii va fi finalizat în 2017, deși speră ca proiectul să fie terminat până la finalul anului 2016.

Autostrada va fi dată în concesiune pe o perioadă de 26 ani plus perioada de construcție, iar Guvernul va trebuie să înceapă rambursarea costurilor de construcție începând cu 2017.

Nici premierul, nici ministrul Șova nu au dorit să comunice numele băncilor care vor finanța acest proiect.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Detaliul din biroul lui Vladimir Putin care a dat de gol o nouă minciună a propagandei Kremlinului
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Care este gradul de ocupare în hotelurile din România de Crăciun și Revelion?