STS: „Dr. Zamfir nu a dat niciun fel de coordonate geografice; avionul, găsit în zona indicată de noi”. Ce spune medicul

Redactor:
Mona Hera
Redactor:
Vasile Magradean
STS: „Dr. Zamfir nu a dat niciun fel de coordonate geografice; avionul, găsit în zona indicată de noi”. Ce spune medicul
Medicul Radu Zamfir nu a dat nu a dat niciul fel de coordonate geografice privind locul accidentului aviatic din Munții Apuseni, iar epava avionului prăbușit a fost găsită în aria indicată de STS, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al STS, Adrian Fulea.

Medicul Radu Zamfir nu a dat nu a dat niciul fel de coordonate geografice privind locul accidentului aviatic din Munții Apuseni, iar epava avionului prăbușit a fost găsită în aria indicată de STS, a declarat, miercuri, pentru Mediafax, purtătorul de cuvânt al STS, Adrian Fulea.

Ieri, medicul Radu Zamfir a susținut că a transmis coordonatele pe care i le indica telefonul mobil salvatorilor care i le-au solicitat. Afirmația sa a fost întărită și de un salvamontist care a declarat că medicul i-a transmis prin telefon coordonatele geografice indicate de aplicația Google Maps, pe care o avea instalată pe telefonul mobil.

Purtătorul de cuvânt al STS, Adrian Fulea, a declarat că instituția pe care o reprezintă a indicat „o singură locație, nu mai multe, una și bună”.

„Doctorul Radu Zamfir nu a dat niciun fel de coordonate geografice, s-a discutat cu apelantul, i s-au cerut datele geografice și nu a reușit să le trimită și să le furnizeze. Epava avionului a fost găsită în zona în care a fost dată harta STS, la marginea zonei respective, în zona indicată de STS. Aria de cerc a fost cu raza de 14-15 kilometri, iar la marginea ei s-a găsit avionul prăbușit. STS-ul nu a dat două coordonate greșite. A dat o singură locație, nu mai multe, una și bună. Au fost șapte apeluri (de la pasageri ai avionului -n.r.) de pe două telefoane mobile diferite din două rețele de telefonie diferite și s-au primit aceleași semnale din două celule. Aceleași informații s-au primit din ambele celule, pentru aceeași zonă”, a spus Fulea.

Potrivit acestuia, STS nu face localizare și nicio interpretare a datelor.

„Nu facem nicio interpretare a datelor, datele sunt luate dintr-un sistem informatic, puse pe o hartă și harta este trimisă inspectoratelor de urgență. Interpretarea o face ISU, o face Jandarmeria, ei citesc harta”, a subliniat Adrian Fulea.

Pilotul Adrian Iovan și studenta Aurelia Ion și-au pierdut viața după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forțat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la granița județelor Cluj și Alba.

La bord se aflau patru medici – Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul „Sf. Maria” și Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuș, județul Bihor – studenta și doi membri ai echipajului de zbor – pilotul Adrian Iovan și copilotul Răzvan Petrescu.

Echipa medicală din avion mergea la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral.

Epava avionului și victimele au fost găsite de un pădurar, după o căutare de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, polițiști, salvamontiști, angajați ai Parcului Național Munții Apuseni și localnici. În zona unde a aterizat forțat avionul a fost trimis și un elicopter de la SMURD Mureș, însă acesta a fost nevoit să se retragă, din cauza ceții.

Pilotul Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată.

STS informa că locul producerii accidentului aviatic a fost stabilit pe baza informațiilor furnizate de operatorii de comunicații mobile odată cu primirea primului apel la 112, informația fiind pusă la dispoziția instituțiilor ce au participat la operațiunea de căutare și salvare.

„Localizarea locului evenimentului în Sistemul 112 s-a realizat potrivit prevederilor legale, pe baza informațiilor furnizate de operatorii de comunicații mobile odată cu primirea primului apel la 112, respectiv la nivelul sectorului celulei din care a fost generat acesta și a fost pusă la dispoziția instituțiilor care au participat la operațiunea de căutare și salvare”, se arăta într-un comunicat transmis de Biroul de presă al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS).

Pilotul Valentin Ialomițeanu a afirmat marți, la Gândul Live, că avionul prăbușit luni în Apuseni, la bordul căruia efectuase recent un zbor tehnic, era prevăzut cu un sistem ELT (Emergency Locator Transmitter), care pornește automat în cazul unui impact și emite pentru a facilita localizarea.

El a calificat drept „un mare semn de întrebare” problemele în localizarea aparatului, despre care a spus că avea sistem ELT, care merge pe trei frecvențe și care pornește automat în urma unui impact.

„Azi-noapte, dispecerul care a rămas la Școală a primit un telefon de la ROMATSA, care i-a spus: «Opriți ELT-ul ăla, că ne înnebunește»”. El se aude în cască, fiind un piuit continuu, pentru că emite pentru a fi localizat, a explicat Ialomițeanu.

„ELT-ul a pornit și a mers, că el merge până i se termină bateria”, a precizat el. Valentin Ialomițeanu a apreciat că aeronava ar fi putut fi localizată cu ușurință, condiția fiind ca și echipele de căutare să aibă o aparatură similară ADF-ului de la bordul avionului, care „poate fi o cutiuță și cu ac care să se ducă după frecvența respectivă”.

„ROMTSA trebuia să confirme semnalul ELT și să spună locul unde se găsește. Ar fi trebuit să transmită semnalul prin satelit, care să capteze coordonatele și să le transmită imediat”, a explicat Ialomițeanu. Ca principiu, el a subliniat că sistemul ELT se declanșează automat, anunță satelitul, iar apoi este necesară corespondența cu satelitul.

Medicul Radu Zamfir, care a fost externat marți de la SJU Cluj, a declarat că el a furnizat salvatorilor, prin SMS, coordonatele georgrafice cerute, pe care le-a transmis de pe smartphone prin aplicația Google Maps.

„După prăbușire, avionul era rupt, aripile rupte, botul rupt. Eram în avion împrăștiați. Fiecare a ieșit cum a putut. Primul lucru a fost să sun la 112, am anunțat că ne-am prăbușit. Mi s-au cerut coordonatele, am coordonatele din telefon. Am folosi un soft de GPS, Google Maps, unde vedeam date despre relief, despre distanța la care suntem față de niște comune. Le-am dat datele serviciilor de salvare”, a declarat medicul Zamfir.

Captură şoc în vama României! Substanţa cu care s-au injectat românii: "Există decese şi efecte...
EXCLUSIV. Revoltător! Scene +18 cu două eleve și un elev, într-o benzinărie din București
FOTO. Nicole Cherry, apariție mai mult decât lipsită de inhibiții! Imagini spectaculoase
Bianca Drăgușanu, LOVITURĂ pentru Alex Bodi, după ce s-a despărțit de Daria Radionova: ”Toți cei...
Ionel Ganea, din nou într-o situație incredibilă! Noua sa soție a cerut ordin de protecție....
Cine este Andrei Criste, pilotul care se afla la manşa MiG-21 care s-a prăbuşit lângă...
Cine este Armin Laschet? Politicianul care pleacă cu prima şansă să o înlocuiescă pe Angela...
BANCUL ZILEI – Un tip urât are parte de o partidă grozavă de sex
Rusia a blocat spaţiul aerian şi maritim din jurul Ucrainei. Peste 100.000 de soldaţi aşteaptă...
EXCLUSIV. Revoltător! Scene +18 cu două eleve și un elev, într-o benzinărie din București
Planul DIABOLIC al lui Elon Musk prin care amenință întreaga omenire. L-a ținut ASCUNS până...
Încă doi concurenți vor fi ELIMINAȚI de la Survivor. Prezentatorul Dan Pavel nu vrea să-i...
Elena Băsescu a atras toate privirile pe stradă, ieri. Detaliul observat de paparazzi la ea
„Înregistrare indecentă” cu Jessica Alba, pe Facebook. Cei care au dat clic au avut parte...
Culiță Sterp a dispărut de la ”Survivor România”. Ce s-a întâmplat, de fapt, cu Faimosul....
Top 10 alimente care scad colesterolul din sânge
Concedieri MASIVE. Tarom se pregăteşte să dea afară jumătate dintre angajaţi. 700 de oameni sunt...
Capcana din maşinile şoferilor: Detaliul pe care conducătorii auto îl ignoră zilnic şi le poate...
Inchide