Un român a renunțat la mașina electrică după 2 ani în care a folosit-o zilnic. 4 mari probleme pe care nu le-a putut trece cu vederea

Un român a renunțat la mașina electrică după 2 ani în care a folosit-o zilnic. 4 mari probleme pe care nu le-a putut trece cu vederea
Sursă Foto - Electromobilitate.com
Publicat: 31/08/2022, 17:08

 Un șofer a decis să renunțe la mașina electrică pe care a condus-o timp de doi ani, după ce a făcut un bilanț și a descoperit mai multe probleme. Bărbatul a cumpărat în urmă cu doi ani o mașină electrică, marca Opel, e-Corsa, după ce a documentat și a cercetat piața timp de 4 luni.

Un șofer a renunțat la mașina electrică pe care a folosit-o timp de doi ani, după ce și-a dat seama de problemele care au venit odată cu autoturismul.

„Nu m-am bazat niciodată și nu mi-am făcut nici un calcul în baza stațiilor gratuite, eram fericit cu wallbox-ul de acasă, dar și cu stațiile de încărcare găsite în numeroasele drumuri din București către Tr. Severin sau Focșani”, a relatat șoferul.

Problema nr 1. 

„Odată cu startul livrării modelului Spring de la Dacia a apărut și problema 1. Au vândut si vând multe mașini, însă, numărul stațiilor de încărcare nu a crescut proporțional cu vânzările de mașini. Am zis ok, renunț la încărcarea de la Kaufland pe cupoane și trec pe EnelX și Renovatio. Dar, în drumurile mele din țară și acolo găseam mai tot timpul 1-2 mașini ce așteptau la încărcat. Și, cele 30 minute necesare pentru încărcare au ajuns la 60, cu toate că mașina învățase dintr-un update să țină curba de încărcare sus pentru mai mult timp.”, a mai spus acesta.

„Nu doresc nimănui sa experimenteze așteptarea încărcării unei Dacia Spring la -7 grade pe un CCS capabil de 70 kW (posesorul de Spring neavând nici o vină că există o singură stație)”, a scris șoferul pe Electromobilitate.com. 

Piedici software sunt multiple – problema nr 2.

„Indiferent de producător, problemele software sunt multiple, rezolvările de multe ori vin ca și un update beta, în care testerul ești chiar tu șoferul, indiferent de dorința ta.„, susține șoferul.

Sursă Foto – Electromobilitate.com

Șoferul a detaliat diferitele probleme pe care le-a avut cu mașina electrică, astfel încât, a constatat că este mai potrivit să renunțe la acest tip de mașină. Acesta a făcut mai multe calcule, iar din nefericire, banii pierduți nu se mai pot întoarce niciodată.

Problema 3. Service. La mai toți producătorii sunt probleme cu personalul și instruirea acestuia vis-a-vis de mașinile electrice; mă voi rezuma la experiența mea cu Opel.

„La 5000 km și-a început cântecul un greiere în portiera șoferului. Service-urile din București le-am luat la rând, NIMENI nu a putut să rezolve situația. Ba am primit și o hârtie de la un service că zgomotele de rulare nu sunt acoperite de garanție și o mustrare zdravăna – „păi ce vrei dom`ne de banii ăștia … e o Corsa… „ . Din nefericire, situația nu a putut fi rezolvată nici contra cost, iar la 30.000 km am vândut mașina cu greierele aferent.”, a explicat șoferul.

Sursă Foto – Electromobilitate.com

Problema nr. 4. Raportul preț/km.

Odată cu înmulțirea problemelor, dar și majorarea prețului /kWh, m-am decis să fac un calcul unde mă aflu plătind în medie 2 lei/kWh, raportat la consumul unei mașini hibride. Și am început test-drive-urile cu hibride: Toyota- Yaris, Yaris Cross, Corolla (soția deja avea C-HR de la serviciu), Honda – Jazz și Jazz Crosstar, Mazda 2 hibrid, în general mașini în plaja 19-25 000 euro, cam cât o electrică după Rabla Plus. Și am avut surpriza vieții – consumuri de 2.8 – 4.3 l/100km. Socotind o medie de 2 lei/kWh și 7.4 lei litrul de benzină… tot acolo ajungi, dacă nu mai bine pe hibrid.

Șoferul se va întoarce la mașină electrică, dar nu curând

„Știu, mulți vor spune, pe bună dreptate, panouri solare, acasă e 0.7 ron/kWh… preț care te poate ține 3-400 km maxim. Din păcate nu iți poți lua prețul plătit acasă cu tine în concediu sau la un drum mai lung, cum nici nu poți avea un consum mai bun de 15 kWh/100km la viteze de autostradă cu AC pornit pe o mașina de peste 1.5 tone.”, a precizat șoferul.

Acesta a mai menționat și că se va întoarce la o mașină electrică, doar atunci când infrastructura va exista.

„Tot ce am scris reprezintă strict experiența mea personală de posesor/șofer de mașină electrică”, a subliniat acesta.

Amyra Garey
Amyra Garey a absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, Universitatea București, secția Filologie, limbile - ucraineană-rusă. Pasionată mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie bolnavă de cancer a decis să se mute împreună cu familia în „zona...
Milioane de români rămân fără pensii, în prag de Paşte! Veste teribilă pentru pensionari
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Unde este Fito? Povestea celui mai notoriu infractor din Ecuador, care a fugit din închisoarea...
Au păcălit poporul cu televizorul! Ce înseamnă, de fapt, cifrele scrise de Sorin în baracă,...
Face furori la aproape 60 de ani! Vedeta curtată de toți bărbații are un fizic...
Experiment: un tânăr a devenit om al străzii pentru a demonstra că poate ajunge milionar...
"Am călătorit în timp". Profesorul ieșit din comă a fost în anul 3906 și spune...
Ce spunea Vali Vijelie despre posibilitatea de a-și înșela soția: „Ochii văd, inima cere!”. Dezvăluirile...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Poate fi anulat ITP-ul dacă mașina scoate prea mult fum?
Compania coreeană Hanwha vrea să înfiinţeze în România un hub industrial pentru Europa
Au editat ADN-ul uman cu Inteligența Artificială! Ce-a urmat este ULUITOR
S-a dat decizia pentru TOATE FEMEILE, inclusiv cele din România. Noile norme vor fi total...
Luna plină din 24 aprilie influențează anumite zodii. Cine va cunoaște succesul după acest fenomen
Când cresc salariile în România! Breaking news
Gabriela Cristea, dezamăgită de lipsa de curaj pentru a-i refuza pe alții! Prezentatoarea TV și-a...
Lovitura dură pentru TikTok! Comisia Europene suspendă noul program al platformei: ”Există riscuri pentru sănătatea...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Nevastă, dacă un arab ţi-ar da o mie de parai te-ai...
A fost făcută prima radiografie din lume cu un singur atom