Prima pagină » Știri » Un român a renunțat la mașina electrică după 2 ani în care a folosit-o zilnic. 4 mari probleme pe care nu le-a putut trece cu vederea

Un român a renunțat la mașina electrică după 2 ani în care a folosit-o zilnic. 4 mari probleme pe care nu le-a putut trece cu vederea

Un român a renunțat la mașina electrică după 2 ani în care a folosit-o zilnic. 4 mari probleme pe care nu le-a putut trece cu vederea

 Un șofer a decis să renunțe la mașina electrică pe care a condus-o timp de doi ani, după ce a făcut un bilanț și a descoperit mai multe probleme. Bărbatul a cumpărat în urmă cu doi ani o mașină electrică, marca Opel, e-Corsa, după ce a documentat și a cercetat piața timp de 4 luni.

Un șofer a renunțat la mașina electrică pe care a folosit-o timp de doi ani, după ce și-a dat seama de problemele care au venit odată cu autoturismul.

„Nu m-am bazat niciodată și nu mi-am făcut nici un calcul în baza stațiilor gratuite, eram fericit cu wallbox-ul de acasă, dar și cu stațiile de încărcare găsite în numeroasele drumuri din București către Tr. Severin sau Focșani”, a relatat șoferul.

Problema nr 1. 

„Odată cu startul livrării modelului Spring de la Dacia a apărut și problema 1. Au vândut si vând multe mașini, însă, numărul stațiilor de încărcare nu a crescut proporțional cu vânzările de mașini. Am zis ok, renunț la încărcarea de la Kaufland pe cupoane și trec pe EnelX și Renovatio. Dar, în drumurile mele din țară și acolo găseam mai tot timpul 1-2 mașini ce așteptau la încărcat. Și, cele 30 minute necesare pentru încărcare au ajuns la 60, cu toate că mașina învățase dintr-un update să țină curba de încărcare sus pentru mai mult timp.”, a mai spus acesta.

„Nu doresc nimănui sa experimenteze așteptarea încărcării unei Dacia Spring la -7 grade pe un CCS capabil de 70 kW (posesorul de Spring neavând nici o vină că există o singură stație)”, a scris șoferul pe Electromobilitate.com. 

Piedici software sunt multiple – problema nr 2.

„Indiferent de producător, problemele software sunt multiple, rezolvările de multe ori vin ca și un update beta, în care testerul ești chiar tu șoferul, indiferent de dorința ta.„, susține șoferul.

Sursă Foto – Electromobilitate.com

Șoferul a detaliat diferitele probleme pe care le-a avut cu mașina electrică, astfel încât, a constatat că este mai potrivit să renunțe la acest tip de mașină. Acesta a făcut mai multe calcule, iar din nefericire, banii pierduți nu se mai pot întoarce niciodată.

Problema 3. Service. La mai toți producătorii sunt probleme cu personalul și instruirea acestuia vis-a-vis de mașinile electrice; mă voi rezuma la experiența mea cu Opel.

„La 5000 km și-a început cântecul un greiere în portiera șoferului. Service-urile din București le-am luat la rând, NIMENI nu a putut să rezolve situația. Ba am primit și o hârtie de la un service că zgomotele de rulare nu sunt acoperite de garanție și o mustrare zdravăna – „păi ce vrei dom`ne de banii ăștia … e o Corsa… „ . Din nefericire, situația nu a putut fi rezolvată nici contra cost, iar la 30.000 km am vândut mașina cu greierele aferent.”, a explicat șoferul.

Sursă Foto – Electromobilitate.com

Problema nr. 4. Raportul preț/km.

Odată cu înmulțirea problemelor, dar și majorarea prețului /kWh, m-am decis să fac un calcul unde mă aflu plătind în medie 2 lei/kWh, raportat la consumul unei mașini hibride. Și am început test-drive-urile cu hibride: Toyota- Yaris, Yaris Cross, Corolla (soția deja avea C-HR de la serviciu), Honda – Jazz și Jazz Crosstar, Mazda 2 hibrid, în general mașini în plaja 19-25 000 euro, cam cât o electrică după Rabla Plus. Și am avut surpriza vieții – consumuri de 2.8 – 4.3 l/100km. Socotind o medie de 2 lei/kWh și 7.4 lei litrul de benzină… tot acolo ajungi, dacă nu mai bine pe hibrid.

Șoferul se va întoarce la mașină electrică, dar nu curând

„Știu, mulți vor spune, pe bună dreptate, panouri solare, acasă e 0.7 ron/kWh… preț care te poate ține 3-400 km maxim. Din păcate nu iți poți lua prețul plătit acasă cu tine în concediu sau la un drum mai lung, cum nici nu poți avea un consum mai bun de 15 kWh/100km la viteze de autostradă cu AC pornit pe o mașina de peste 1.5 tone.”, a precizat șoferul.

Acesta a mai menționat și că se va întoarce la o mașină electrică, doar atunci când infrastructura va exista.

„Tot ce am scris reprezintă strict experiența mea personală de posesor/șofer de mașină electrică”, a subliniat acesta.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Episod de iarnă severă în România: concluziile ședinței Comitetului ministerial pentru situații de urgență convocat de Ministerul Mediului
Digi24
Denis Kapustin, liderul neonazist al grupării paramilitare Corpul Voluntarilor Ruși, a murit pe front, luptând pentru Kiev
Cancan.ro
Județul din România în care au fost găsite 19 persoane decedate în cele 2 zile de Crăciun. Nu s-a mai putut face nimic pentru ei
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Gest disperat al unui cabanier: „Plătiți cât vă permiteți. E primul an în care nu am oaspeți de Crăciun”
Mediafax
Trenul legendar care traversează 3 țări și 8 fusuri orare
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Mirabela Grădinaru, despre cum i s-a schimbat viața de când Nicușor Dan e președinte: „Ulterior am obținut și acest drept”
Cancan.ro
Mesajul postat de sora artistului Ion Drăgan, cu o zi înainte de înmormântarea acestuia: 'Ne-ai distrus pe toți'
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Prezentare video Renault Clio 6. Dacia Sandero va primi același motor de 1,8 litri ca și modelul francez
Descopera.ro
Ce lichide să nu verși niciodată în chiuvetă și de ce?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Ce s-a întâmplat atunci când șoarecii de laborator au fost eliberați în natură?