Prima pagină » Știri » Ungaria a plătit, deja, 1 milion de euro pentru prima linie de cale ferată de mare viteză care va ajunge în România. Viteza medie a trenurilor românești, doar 45 km/h

Ungaria a plătit, deja, 1 milion de euro pentru prima linie de cale ferată de mare viteză care va ajunge în România. Viteza medie a trenurilor românești, doar 45 km/h

Ungaria a plătit, deja, 1 milion de euro pentru prima linie de cale ferată de mare viteză care va ajunge în România. Viteza medie a trenurilor românești, doar 45 km/h
Mai multe pe gandul.info

Szijjártó Péter a declarat, joi, în cadrul unei conferințe de presă la Târgu-Mureș, că pentru dezvoltarea unei linii de cale ferată de mare viteză între Cluj-Napoca și Budapesta s-a investit deja 1 milion de euro.

„Vreau să vorbesc și despre un proiect foarte serios de dezvoltare economică. Avem o posibilitate să facem o cale ferată cu viteză rapidă între Cluj-Napoca și Budapesta. Este un demers serios”, a spus Szijjártó Péter

Ministrul ungar de Externe a precizat că despre acest subiect a vorbit și cu ministrul Transporturilor, Lucian Șova.

„Am vorbit despre acest lucru cu ministrul Transporturilor aici, în România. Deja un milion de euro s-a investit în acest scop, pentru studiul de fezabilitate, și desigur, vom oferi informații în continuare odată cu avansarea proiectului”, a spus Szijjártó Péter.

Ministrul român de Externe, Teodor Meleșcanu, și omologul său ungar Peter Szijjarto au convenit, în februarie, în privința dezvoltării unei linii de cale ferată de mare viteză între Cluj-Napoca și Budapesta, anunța atunci ministrul ungar de Externe, citat de MTI.

Anterior, șeful diplomației de la Budapesta declara că infrastructura de transport în Europa se dezvoltă mai ales pe căile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteză care să lege Budapesta prin Cluj de București trebuie să fie prioritar.

În România, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 de kilometri la oră. La nivelul CFR SA, există doar proiecte pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula cu o viteză de 160 km/oră.

Calea ferată de mare viteză este un tip de infrastructură feroviară pe care transportul este operat semnificativ mai rapid decât pe infrastructura convențională, prin folosirea unui sistem integrat de material rulant și linii dedicate. Deși în lume nu există un standard armonizat, noile linii pe care trenurile de mare viteză pot circula cu peste 250 km/oră și liniile existente care permit circulația cu peste 200 km/oră sunt în general considerate căi ferate de mare viteză.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Pe cine avantajează prezența mică la alegerile din București
Digi24
Cele două probleme care țin pe loc încheierea unui acord de pace Rusia - Ucraina, dezvăluite de Keith Kellogg
Cancan.ro
Și-a părăsit iubita medic pentru Rodica Stănoiu! Noi detalii despre 'puiuțul' fostei ministrese a Justiției
Prosport.ro
FOTO. Cea mai frumoasă fotbalistă din lume a primit o ofertă de nerefuzat
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
Primele rezultate. Cum au votat bucureștenii până la acestă oră
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Directorul general de la JPMorgan avertizează că slăbiciunea Europei ar putea afecta economia americană
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Fosilele de Anaconda arată de ce sunt acești șerpi atât de mari