Prima pagină » Magazin » Grăsimea din mâncare nu îngrașă. STUDIU

Grăsimea din mâncare nu îngrașă. STUDIU

Grăsimea din mâncare nu îngrașă. STUDIU
Mâncarea grasă nu dăunează sănătății, este de părere Mark Hyman, medic nutriționist, care invocă în sprijinul afirmației sale mai multe studii. Adevăratul vinovat pentru kilogramele în plus și bolile cardiovasculare ar fi zahărul și nu grăsimea, relatează huffingtonpost.fr.

Mâncarea grasă nu dăunează sănătății, este de părere Mark Hyman, medic nutriționist, care invocă în sprijinul afirmației sale mai multe studii. Adevăratul vinovat pentru kilogramele în plus și bolile cardiovasculare ar fi zahărul și nu grăsimea, relatează huffingtonpost.fr, citat de Agerpres.

Într-un studiu apărut în 2010 în American Journal of Clinical Nutrition se arăta deja că nu există o legătură cauzală între bolile inimii și consumul de grăsimi saturate. Un articol publicat în luna octombrie în British Medical Journal afirma că grăsimile saturate au fost incriminate din anii ’70, când un studiu a stabilit o corelație între consumul de grăsimi și rata bolilor cardiovasculare. ‘Corelația nu înseamnă cauzalitate’, spune Aseem Malhotra, cardiolog la Spitalul Universitar Croydon din Londra.

Niciun studiu recent nu a putut dovedi că există o legătură între grăsimile saturate și bolile cardiace. S-a demonstrat chiar că grăsimea are un efect protector. Într-unul din primele studii despre obezitate, apărut în 1956 în The Lancet, se comparau trei grupuri de voluntari supuși unor regimuri diferite. Unul a consumat 90% materii grase, altul 90% proteine, iar ultimul 90% glucide. În pofida tuturor așteptărilor, cea mai mare pierdere în greutate s-a înregistrat în grupul care a consumat grăsimi.

Doctorul Malhotra mai spune că adoptarea unui regim mediteranean după o criză cardiacă ar fi de trei ori mai eficient decât consumul de medicamente.

Profesorul David Haslam, președintele Forumului național britanic împotriva obezității, este de părere că actualele studii dovedesc că glucidele rafinate și îndeosebi zahărul sunt responsabile de acumularea de grăsime în sânge.

Alți cercetători au stabilit că, deși este adevărat că micșorarea consumului de grăsimi saturate poate duce la scăderea colesterolului, este vorba de fapt despre colesterolul ‘bun’, care nu pune nicio problemă. În schimb, când oamenii mănâncă mai puțin gras, au tendința să consume mai mult amidon sau zahăr, ceea ce face să crească riscul de colesterol ‘rău’, care produce crize cardiace.

Un alt studiu, din 2009, a arătat că 75% din pacienții spitalizați pentru crize cardiace nu aveau un nivel al colesterolului anormal, dar sufereau de pre-diabet sau de diabet de tip 2.

‘Nu grăsimea îngrașă, ci zahărul. Consumul de grăsimi vă poate ajuta să rămâneți sănătoși. Mâncați atunci grăsimi de bună calitate, alimente proaspete și neindustriale și restul să nu vă îngrijoreze!’, încheie Mark Hyman, autorul articolului din Huffington Post, ce recomandă grăsimi de bună calitate ce se găsesc în nuci, peștele gras, uleiul de măsline și avocado.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
„2,5 milioane de euro în doar jumătate de zi”. Bogdan Ivan îl pune la zid pe Bolojan
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
„Nu uitați că președintele e matematician!” Eugen Tomac explică de ce Nicușor Dan întârzie să desemneze premierul
Click
Coșmar pentru pasagerii unui zbor Ryanair. Oamenii au leșinat și au vomitat după ce au stat blocați în avion
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Britanicii renunță la o comoară de miliarde de euro. De ce au luat această decizie?