PROTECȚIA CONSUMATORILOR. Ce măsuri au luat Metro, Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl și Mega Image

PROTECȚIA CONSUMATORILOR. Ce măsuri au luat Metro, Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl și Mega Image
Publicat: 23/03/2020, 12:44
Actualizat: 07/04/2021, 03:03

Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au demarat o amplă campanie de verificare a modului în care sunt aplicate în marile lanțuri de magazine măsurile pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus Covid-19.

O echipă de inspectori ai Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov, coordonată de Eduardt Cozminschi, Președinte și Paul Anghel, Director General, au început, duminică, verificările în câteva dintre unitățile de comercializare ale marilor retaileri din zona Capitalei.

Paul Anghel a explicat, vineri, într-o intervenție telefonică la Gândul Live, că instituția pe care o conduce monitorizează toate variațiile de preț de pe piață. În plus, sunt în derulare și există planuri pentru verificarea operatorilor economici care trebuie să respecte interdicțiile menite să protejeze sănătatea publică. Paul Anghel a subliniat că politica statului este de toleranță zero față de cei care pun în pericol sănătatea și viața consumatorilor.

Echipele ANPC au verificat până acum magazinele de tip cash & carry, Metro și Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl și Mega Image, iar ontroalele au relevat faptul că, cel puțin până acum, magazinele au aplicat măsuri diverse menite să prevină răspândirea vrusului Covid-19 și să protejeze sănătatea consumatorului, în timpul actului comercial, a transmis instituția luni, printr-un comunicat de presă.

La magazinele de tip cash & carry Metro și Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl și Mega Image s-a constatat că au fost luate următoarele măsuri:

  • Cărucioarele de cumpărături sunt igienizate si dezinfectate de mai multe ori pe zi;
  • Sunt puse la dispoziția clienților mănuși de unică folosință și materiale pentru dezinfectarea mâinilor și a cărucioarelor înainte de intrarea în magazin;
  • La Metro, la „Intrare Clienti”, este verificată temperatura corporală a cumpărătorilor, accesul în magazine fiind permis doar în cazul în care aceasta nu este febrilă, iar pentru angajați, acest tip de verificare se realizează la intrarea specială “Acces Personal” (unde se colectează și declaratia individuală pe propria răspundere a acestora, în legătură cu starea lor de sănătate);
  • Au fost montate panouri din plexiglas transparente pentru a proteja angajații de la „Intrare Clienți”, precum și pe cei de la casele de marcat, care intră frecvent în contact cu clienții și au risc de apropiere sub limita specificată de autorități;
  • Au fost plasate informări privind metodele de prevenire a contaminării atât la intrarea în magazine, cât și pe linia caselor de marcat și, în paralel, sunt difuzate frecvent anunțuri audio cu mesaje în acest sens;
  • Au fost aplicate marcaje speciale pe podea, care delimitează zonele de protecție individuală pe linia caselor de marcat, astfel încât să fie preîntâmpinată apropierea perosanelor una de alta sub limita recomandată de autorități;
  • Angajații au fost dotați cu măști, mănuși, vizier sau ochelari de protecție;
  • Casele de marcat și zonele de lucru (birouri, recepție marfă, livrari, etc.) au fost dotate cu distribuitoare de materiale de dezinfecție;
  • A fost intensificată activitatea de curățenie, în cadrul magazinelor, personalul specific fiind dotat cu dispozitive de dispersie în masă a materialelor dezinfectante (atomizoare electrice sau manuale)
  • A fost delimitată zona de servire a peștelui proaspăt, pentru a se evita apropierea clienților de marfă și de angajații acestor raioane;
  • La Profi, au fost anulate promoțiile și a fost stabilită o listă de articole cu rulaj mare;
  • La Profi, sunt centralizate zilnic întrebările legate de coronavirus, iar un specialist epidemiolog oferă răspuns la ele;
  • Cel puțin o dată pe oră, în magazine sunt dezinfectate toate suprafețele des utilizate de clienți și angajați, precum și obiectele de uz comun (coșurile de mână, mânere, clanțe, balustrade, cântarele de la Legume-Fructe, cleștii de la brutărie, casele Express, casele de marcat în exterior și în interior, POS-urile, mobilierul de la case și Biroul de Informații, butoanele de lift, scările rulante și altele);
  • La Kaufland, au fost alocate echipe responsabile de implementarea măsurilor suplimentare de igienă și prevenție și a fost înființată o linie telefonică specială pentru informarea corectă și completă a angajaților;
  • La Kaufland și Lidl, consumatorilor li se recomandă utilizarea cât mai frecventă a cardurilor bancare, pentru a face plata cumpărăturilor;
  • Este promovată, prin afișe în magazine, adoptarea unui comportament responsabil în ceea ce privește numărul de produse achiziționate.

Între ANPC și Asociația Marilor Rețele Comerciale din Romania (AMRCR) există o strânsă colaborare, constituindu-se chiar un grup de lucru între cele două organisme, cu scopul de a ține ambele părți permanent informate în legătură cu măsurile care se impun, precum și cu cele deja aplicate, astfel încât să existe o practică unitară menită să implementeze cele mai bune metode de protecție a consumatorilor în condițiile actuale impuse de pandemia cu Covid-19, a anunțat instituția.

„ANPC va continua acest gen de verificări, în magazinele din întreaga țară, și îi asigură pe cetățeni că supraveghează atent piața, în mod deosebit în această perioadă, și urmărește permanent felul în care sunt adaptate măsurile luate de agenții economici la recomandările autorităților, pentru protejarea sănătății și vieții consumatorilor”, se arată în comunicatul transmis.

Madalina Prundea
Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O femeie și-a reclamat soțul pentru ce a forțat-o să facă în dormitor. Dar un...
Meteorologii Accuweather anunță o vară ciudată în România. Temperaturi anormale în București
FOTO. David Popovici și-a cumpărat „bestie” decapotabilă de peste 200.000 de euro! Băiatul modest a...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
A plecat în vacanță în Spania și a dispărut fără urmă. Ana Maria i-a trimis...
Cu 10 lei poți să trăiești cu ochii tăi o călătorie splendidă în trecut. Istoria...
Absolut ȘOCANT! Ce au arătat ultimele analize în cazul Gabrielei, fetița de 4 ani moartă...
Minunea din grădina unui sătmarean. Fructele sale ajung să cântărească şi 140 de grame şi...
Se spală în a treia zi de Paște? Ce spun preoţii
Accident sau sinucidere? Un bărbat a decedat în a treia zi de Paște, după ce...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Dacia Duster 2024: „Poate chiar e o problemă că arată atât de futurist”
Vladimir Putin a fost învestit azi într-un nou mandat la conducerea Rusiei. Ce declaraţii a...
Adevărul despre FIOROȘII T-REX! S-a aflat ABIA ACUM
A MURIT MARELE ACTOR român. Durere imensă pe scena teatrului românesc: Timpul are şi el...
Putin, palat de 1 miliard. Imagini uluitoare din casa dictatorului
Gabriela Cristea, prima reacție după problemele de la afacerea cu cozonaci. Cum a explicat situația:...
Georgiana Lobonț a izbucnit în plâns! "Bebelușii mei..."
Suferința prin care a trecut Mihai Onilă când a auzit că fiica lui se va...
Pepe, mesaj cu subînțeles pentru Raluca Pastramă? Artistul stârnește controverse cu noua piesă „Pasăre de...
BANCUL ZILEI. De Paște, soțul e la bucătărie și face de mâncare. Soția, care e...
Satelitul care a orbitat Pământul nedetectat timp de 25 de ani